اعزام موکب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مرز خسروی
کد خبر: 4165299
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

اعزام موکب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مرز خسروی

جمعی از کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به‌منظور مراقبت‌های پرستاری و ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین، عازم مرز خسروی در استان کرمانشاه شدند.

کاروان درمانی اربعینی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، کاروان اعزامی دانشگاه متشکل از 20 پزشک، پرستار، فوریت‌های پزشکی، هوشبری، اتاق عمل و کمک پرستار تا 20 شهریورماه در مرز خسروی و بیمارستان قصر شیرین به زائران در ایام اربعین حسینی خدمت خواهند کرد.

همچنین کاروان دانشجویی حضرت فاطمه‌الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای حضور در مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی راهی کربلا معلی شد. بر این اساس 160 نفر از دانشجویان دانشگاه در قالب کاروان‌های دانشجویی، پسران، دختران و متأهلین با چهار دستگاه اتوبوس به کربلای معلی اعزام شدند تا به خیل عزاداران ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) ملحق شوند.

رضا دستجردی، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم اعزام این کاروان‌ها با اشاره به اهمیت رخداد راهپیمایی اربعین گفت: یکی از پیامدهای راهپیمایی اربعین، تداوم راه امام حسین(ع) و زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورایی است و همبستگی میان مسلمانان و آزادیخواهان جهان نیز از دیگر آثار راهپیمایی اربعین است.

وی با بیان اینکه این سفر معنوی 12 روزه خواهد بود و دانشجویان در طول مسیر پس از زیارت امامزاده موسی الکاظم طبس(ع) و زیارت حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران از طریق مرز مهران وارد کشور عراق می‌شوند، اظهار کرد: زائران و عزاداران حسینی همچنین پس از پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا به زیارت کاظمین و سامرا مشرف خواهند شد و یک روز قبل از اربعین ابا‌عبدالله الحسین(ع) به کشور بازمی‌گردند.

انتهای پیام
captcha