آموزش روایتگری اربعین و حماسه عاشورا
کد خبر: 4164729
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

آموزش روایتگری اربعین و حماسه عاشورا

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برنامه‌های استان مازندران برای ایام اربعین بیان کرد: برای روایتگری اربعین و حماسه عاشورا افراد متعددی را آموزش دادیم که در آستانه اربعین در شهرهای ما با کمک تابلوهای تبلیغاتی که برای آنان جهت پرده خوانی چاپ شده به روایت جریان جابربن عبدالله انصاری به عنوان زائر اربعین بپردازند.

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار

به گزارش ایکنا مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران،  حجت الاسلام محمد مهدی شریف‌تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: فرصت زیارت پیاده حرم سیدالشهدا(ع) که در سال های اخیر به وجود آمده به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک معجزه الهی است که دست یاریگر خداوند را در این حرکت می‌توان دید.

وی افزود: این حرکت علاوه بر اینکه دارای بازتاب‌هایی در حوزه بین المللی است، بازتاب درون کشوری نیز دارد و به تعبیر حضرت آقا ضامن بقای کشور است.

حجت الاسلام شریف‌تبار با بیان اینکه در سال‌های اخیر سنت اربعین بیش از پیش احیاء و شور و حال آن در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: ما باید علاوه بر بهره گیری از جوشش و پوشش‌های مردمی، رسانه‌ها را به میدان آوریم و به این حرکت عظیم ضریب رسانه‌ای دهیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه قدم اول این است که شهر خود را اربعینی کنیم و این گفتمان را در حوزه فضای شهری ایجاد کنیم و از فضای بصری شهر گرفته تا رسانه‌های محلی را درگیر این ماجرا کنیم تا انگیزه‌سازی اولیه صورت گیرد. خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در ایجاد انگیزه اولیه را مهم و مؤثر است، باید کاری کرد تا هم کسانی‌که توفیق سفر دارند و هم کسانی‌که جزو جاماندگان هستند به میدان بیایند و برای آنان انگیزه سازی شود تا اقداماتی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای اربعینی کردن محلات باید از ظرفیت‌های مردمی بهره گرفت، اظهار کرد: باید به سمت مردمی‌سازی اقدامات اربعینی پیش رفت و برگزاری این مراسمات نباید سمت و سوی حاکمیتی پیدا کند.

حجت الاسلام شریف تبار در ادامه از برگزاری چندین نشست با تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی خبر داد و گفت: طی این جلسات برنامه‌هایی تدارک دیده شد از جمله خواندن زیارت اربعین یک‌روز قبل از اربعین در ادارات و نهادها همراه با ضمیمه و پیوست‌ها و پوسترهایی که آماده شده و پخش نواهای اربعینی که یادآور خاطرات اربعینی است، تا ادارات فضای اربعینی به خود گیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به دیگر برنامه‌های استان مازندران برای ایام اربعین بیان کرد: برای روایتگری اربعین و حماسه عاشورا افراد متعددی را آموزش دادیم که در آستانه اربعین در شهرهای ما با کمک تابلوهای تبلیغاتی که برای آنان جهت پرده خوانی چاپ شده به روایت جریان جابربن عبدالله انصاری به عنوان زائر اربعین بپردازند.

وی افزود: سال گذشته این روایتگری را با حدود ۱۵ نفر شروع کردیم که امسال آن را به جمعیت ۸۰ نفری رساندیم؛ پیرونشست و تبادل نظری که با روحانیون مواکب و مسئولان فرهنگی موکب‌ها داشتیم بنا شد تعدادی از این راویان به موکب‌ها ملحق شوند و در این فضا به روایتگری بپردازند.

انتهای پیام
captcha