استقرار ۳۵ موکب مازندرانی در کشور عراق
کد خبر: 4164345
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰

استقرار ۳۵ موکب مازندرانی در کشور عراق

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه ۳۵ موکب مازندرانی در کشور عراق مستقر خواهد شد، گفت: ۱۵ موکب در مسیر پیاده‌روی، ۱۵ موکب در کربلای معلی، یک موکب در سامرا، دو موکب در نجف اشرف و دو موکب در مرز مهران مستقر هستند.

روح الله سلگی معاون استاندار مازندران

به گزارش ایکنا مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، روح‌الله سلگی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، با بیان اینکه ۳۵ موکب مازندرانی در کشور عراق مستقر خواهد شد، گفت: ۱۵ موکب در مسیر پیاده‌روی، ۱۵ موکب در کربلای معلی، یک موکب در سامرا، دو موکب در نجف اشرف و دو موکب در مرز مهران مستقر هستند.

وی افزود: ۵۲ هزار مازندرانی تاکنون در سامانه سماح نام‌نویسی کردند و این استان به تناسب جمعیت ششمین استان کشور در اعزام زائران است.

جانشین ستاد اربعین استان مازندران با بیان اینکه سه هزار مازندرانی نیز به عنوان خادم به کربلا اعزام شدند، تصریح کرد: کمک‌های مردم و خیران استان با ۲۵۰ کامیون به عراق ارسال شد.

سلگی اظهار کرد: این میزان کمک‌های مردمی قابل قدردانی است، اما عمده کار را مردم عراق در زمان حضور انبوه زائران انجام می‌دهند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه استانداری در فرایند تدارکات اربعین نقش تسهیل‌گری در دریافت کمک‌ها از بخش خصوصی و خیران را دارد، خاطرنشان کرد: خیران مازندران ۲۰ تن گوشت قرمز، ۲۰ تن گوشت مرغ، ۱۰ تن روغن، ۳۰۰ هزار بطری آب و ۳۵ دستگاه خودروی یخچال‌دار را در اختیار موکبان قرار دادند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش مرهم زائر در استان، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان دارو تأمین کردند.

سلگی ادامه داد: ۲۴۰ کادر درمان نیز برای خدمات‌رسانی به عتبات عالیات اعزام و مقرر شد در هر موکب ۳ تا ۴ نفر به عنوان کادر درمان حضور پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha