برگزاری نشست اعضای دبیرخانه سوگواره تعزیه غریب شهرستان نور
کد خبر: 4164129
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸

برگزاری نشست اعضای دبیرخانه سوگواره تعزیه غریب شهرستان نور

نشست اعضای دبیرخانه سوگواره تعزیه غریب شهرستان نور با حضور رئیس اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد.

برگزاری چهاردهمین سوگواره استانی تعزیه غریب در شهرستان نور

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست اعضای دبیرخانه سوگواره تعزیه غریب شهرستان نور، با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و سرپرست 10 گروه متقاضی در این سوگواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد.

عبدالرضا رشیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست به ارائه مطالبی در بار پیشینه و سبقه تعزیه در شهرستان نور پرداخت و گفت: شهرستان نور یکی از شهرستان‌های استان مازندران است که از سبقه تعزیه‌خوانی برحوردار است و از تکیه‌های باستانی تعزیه  به تعداد 4 تکیه برخوردار است.

وی افزود: تکیه حضرت رقیه(س) از سال‌های دور اقدام به برگزاری سوگواره تعزیه غریب کرده است، که امسال شاهد برگزاری چهاردهمین دوره آن هستیم.

رئیس اداره ارشاد نور با بیان اینکه این سوگواره به صورت استانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم که روزی شاهد برگزاری این سوگواره به صورت ملی باشیم و گروه‌های شبیه‌خوانی سراسر گشور بتوانند در این سوگواره شرکت کنند.

رشیدی ادامه داد: در ایام محرم امسال ما شاهد اجرای 130 شبیه‌خوانی در سطح شهرستان نور بودیم.

در ادامه این نشست اعضای ستاد برگزاری چهاردهمین سوگواره تعزیه غریب و سرپرستان گروه‌های متقاضی شرکت در چهاردهمین سوگواره غریب شهرستان نور به ارائه نقطه نظرات خود در باره چگونه برگزار شدن این سوگواره پرداختند.

در پایان این نشست، مقرر شد تا  10 گروه متقاضی حضور در این سوگواره از شهرستان‌های سوادکوه، نور، میاندورود، بابلسر، آمل، لاریجان، یالرود، رویان و محمودآباد در دوبخش جنبی و رقابتی از 15 تا 24 شهریورماه در تکیه حضرت رقیه(س) شهرستان نور به اجرای شبیه‌خوانی به‌پردازند.

انتهای پیام
captcha