ارتقای جامعه با جهاد تبیین توسط مبلغان دینی و فرهیختگان
کد خبر: 4164091
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
آیت‌الله محمدی لائینی بیان کرد:

ارتقای جامعه با جهاد تبیین توسط مبلغان دینی و فرهیختگان

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز وظیفه همه مبلغان دینی و فرهیختگان این است که جامعه را با جهاد تبیین و تبلیغات راستین ارتقا بدهند تا بتوانند دوست را از دشمن تشخیص بدهند.

آیت الله محمدی لائینی امام جمعه ساری

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در آیین افتتاحیه حسینیه سیدالشهدا بیت الرقیه (س) روستای لائی رودبار نکا، گفت: بزرگان روحانی این منطقه واقعاً باعث افتخار بوده و ادب و آداب‌شناس هستند، اینکه چراغ روضه‌خوانی در اینجا روشن است جای تشکر دارد، این روستا مردمانی خوب و ولایی دارد.

وی افزود: متأسفانه قبل از دولت سیزدهم حتی یک سانتیمتر از منطقه هزار جریب آسفالت نشده بود! اما طی یک سال گذشته ۴۰ کیلومتر از جاده اینجا آسفالت شد که نشان از ناکارآمدی‌ها و یا خیانت‌های برخی از دولتمردان در گذشته دارد.

آیت‌الله محمدی لائینی تصریح کرد: در آستانه اربعین قرار داریم، یک فراز از زیارت اربعین می‌گوید که چهار خدمت به امام حسین (ع) نسبت داده شده است، دعا برای ملت و مردم آنقدر انجام داده که حجت را تمام کرده، خیرخواهی خود را از مردم دریغ نکرده و خون خود را ریخته که مردم از سرگردانی و گمراهی نجات پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما انسان‌ها در زندگی یکدیگر باید تأثیرگذار باشیم که نوعاً هم تأثیر می‌گذاریم، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات نصیحت می‌کنیم و خروجی خوبی دارد، اما گاهی تأثیر بدی داریم. یکی از حقوق انسان‌ها و مومنین این است که در حق هم نصیحت و خیرخواهی داشته باشند، کسی از سکوت نفعی نمی‌بیند و باید گفت.

وی اظهار کرد: انسان‌ها سه دسته هستند، بعضی‌ها خیرخواه که نیستند هیچ، بلکه بدخواه هستند، برخی‌ها خیرخواه دروغین هستند و تظاهر می‌کنند که خیرخواهند ولی در واقع دشمنی می‌کنند، گروهی هم ناصح راستین هستند.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به مصادیقی از هشتگ‌های مجازی همچون «نه به اربعین» و دعوت به آشوب و موارد دیگر، این‌ها را نمونه‌ای از تظاهر خیرخواهی دانست و تأکید کرد: ۲۸ مرداد سالروز کودتای انگلیسی آمریکایی بود با اوباش اجاره‌ای مقدمه‌ای برای کودتا و بازگشت نوکر انگلیس و آمریکا شدند، ۲۲ مرداد ماه سال ۱۳۵۰ نیز سالروز واگذاری بحرین از ایران بود، بحرینی که ۳۰ جزیره کوچک و بزرگ دارد، شاه خائن این پاره تن ایران را از دست داد و آمریکا ناوگان دریایی خود را اینجا مستقر کرد.

امام جمعه ساری تأکید کرد: در طول تاریخ ایران پادشاهان خائن و جانی زیاد داشتیم اما پادشاه دست نشانده نداشتیم جز رضاخان و پسرش که دست نشانده انگلیس و آمریکا بودند، در فضای جامعه برخی افراد بی‌خود بدخواه هستند، یک عده‌ای هم ممکن است خیرخواه و ناصح دروغین باشند.

وی با اعلام اینکه حضرت آدم اولین ضربه خود را از دست ناصح دروغینی همچون شیطان خورده است، عنوان کرد: شیطان قسم دروغ خورد و باعث شد آدم و حوا از بهشت بیرون رانده شوند، این درسی برای بنی آدم است تا بداند که بیشترین ضربه را از بدخواهی در قالب خیرخواهی می‌خورند.

آیت‌الله محمدی لائینی یادآور شد: جامعه بشری در طول تاریخ از دست همین دسته خیرخواهان دروغین ضربه‌ها خورده و آسیب‌ها دیده است، انتظار اینکه در جامعه همه خالص و خیرخواه باشند بعید و محال است، پس چه باید بکنیم؟ اینکه قدرت شناخت ناصح کاذب از ناصح صادق را پیدا کنیم.

وی بیان کرد: امروز وظیفه همه مبلغین دینی و فرهیختگان این است که جامعه را با جهاد تبیین و تبلیغات راستین ارتقا بدهند تا بتوانند دوست را از دشمن تشخیص بدهند، این مهم است، در طول تاریخ پایگاهی که این رسالت را انجام می‌داد مساجد و تریبون‌های امام حسین (ع) بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان اظهار کرد: حسینیه‌ها و تکایا در طول تاریخ توانستند بنیه اعتقادی مردم را قوی کنند تا امروز این انقلاب را به‌وجود بیاورند.

انتهای پیام
captcha