برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل
کد خبر: 4163736
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل

کنگره ملی 3400 شهید معظم استان اردبیل با حضور پرشور مردم و مسئولان استانی و کشوری با شعار «از کربلا تا چالدران و از چالدران تا دفاع مقدس و مدافعان حرم» در اردبیل برگزار شد.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، اجلاسیه نهایی کنگره ملی 3400 شهید استان اردبیل به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان معظم این خطه از میهن علوی در استادیوم 6000 نفری رضازاده اردبیل و با حضور پرشور مردم قهرمان استان و مسئولان لشگری و کشوری، 29 مرداد ماه برگزار شد.    

ابتدای برنامه با خوش‌آمدگویی و سخنرانی سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل همراه بود و پس آن سخنرانی و بیانات گهربار مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل که در تاریخ یک‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شده بود، در محل برگزاری کنگره منتشر شد.

سردار غلامحسین محمدی‌اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل و هم‌چنین سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور نیز در این کنگره به ایراد سخنرانی پرداختند. 

اجرای نمایش‌های مربوط به خلقت انسان و نافرمانی شیطان از دستور خداوند در سجده به آدم(ع)، فطرس ملک با توسل به ساحت قدسی امام حسین(ع)، جنگ چالداران، گوشه‌هایی از واقعه کربلا و روضه‌خوانی برای شهدای کربلا و شهیدان انقلاب، شعرخوانی مذهبی، و هم‌چنین نمایش ویژه شهید مرحمت بالازاده، نوجوان 13 ساله اردبیلی که اجازه کتبی خود را از رئیس جمهور وقت آیت‌الله خامنه‌ای برای حضور در جبهه گرفت و اجرای سرود شهدا توسط بیش از ۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان عضو گروه‌های سرود کانون‌های مساجد بخش‌های دیگری از این مراسم باشکوه معنوی بودند. گفتنی است سیدجواد هاشمی، هنرمند نام‌آشنای کشور نیز در این مراسم به‌عنوان مجری حضور داشت.  

برپایی غرفه‌هایی از جمله نمایشگاه رزمی، فرهنگی نیروهای مسلح استان، نمایشگاه کتاب با بیش از 300 عنوان کتاب، ورکشاب نقاشی با عنوان روایت یاران با موضوع شهید مرحمت بالازاده و نصب تصاویر و پوستر مختلف از شهدای گرانقدر اردبیل در محوطه ورزشگاه رضازاده از دیگر برنامه‌های این کنگره بودند.

انتهای پیام
captcha