بیرق بزرگ «حیاتنا الحسین» در پایانه مرزی شلمچه به اهتزاز در آمد
کد خبر: 4163362
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵

بیرق بزرگ «حیاتنا الحسین» در پایانه مرزی شلمچه به اهتزاز در آمد

با آغاز خدمت‌رسانی مواکب حسینی به زائران اربعین، بیرق بزرگ «حیاتنا الحسین» در پایانه مرزی شلمچه برافراشته شد.

 بیرق بزرگ «حیاتنا الحسین»به گزارش ایکنا از خوزستان، با آغاز خدمت‌رسانی مواکب حسینی به زائران اربعین، بیرق بزرگ «حیاتنا الحسین» در پایانه مرزی شلمچه برافراشته شد. این آیین همزمان با شروع هفتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین با عنوان «روایت راهیان» بود.

در این آیین که شامگاه جمعه ۲۷ مردادماه، با حضور شیوخ عشایر، طوایف ایران و عراق و جمعی از مسئولان منطقه‌‎ای برگزار شد، بیرق «حیاتنا الحسین» به عنوان نماد خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان با مشارکت منطقه آزاد اروند در محوطه دو هکتاری پایانه مرزی شلمچه به اهتزاز درآمد.

«حیاتنا الحسین» شعار امسال اربعین حسینی است. این پرچم در ابعاد ۲۴۰ متر مربعی و در ارتفاع ۵۰ متر تا پایان عملیات خدمت رسانی برافراشته خواهد ماند.

موکب «هیأت خدام زوار حسین(ع)» در محوطه دو هکتاری پایانه شلمچه، همچون سال‌های گذشته بانی این امر است. اهتزاز این پرچم در سال‌های گذشته نماد خدمت‌رسانی مواکب به صدها هزار زائر اربعین حسینی است که پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند را به عنوان مرز تردد به عتبات عالیات در کشور عراق انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام
captcha