امتدادبخشی تقویت شبکه آموزش قرآن چهارمحال‌وبختیاری ضرورت دارد
کد خبر: 4163137
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

امتدادبخشی تقویت شبکه آموزش قرآن چهارمحال‌وبختیاری ضرورت دارد

نشست صمیمی راهیاران قرآنی و عوامل اجرایی دوره توانمندسازی شبکه آموزش قرآن چهارمحال‌وبختیاری برگزار و ضمن تجلیل از عوامل و راهیاران این رویداد قرآنی، بر ضرورت امتدادبخشی تقویت شبکه آموزش قرآن چهارمحال‌وبختیاری تأکید شد.

تجلیل از قرآنیان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، نشست صمیمی راهیاران قرآنی و عوامل اجرایی دوره توانمندسازی شبکه آموزش قرآن استان در مشهد مقدس امروز ۲۶ مردادماه با حضور رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در محل این اداره‌کل برگزار و ضمن تجلیل از عوامل و راهیاران این رویداد قرآنی، بر ضرورت امتدادبخشی تقویت شبکه آموزش قرآن چهارمحال‌وبختیاری تأکید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ضرورت برگزاری این نشست و امتدادبخشی به دستاوردهای دوره توانمندسازی قرآنیان استان در مشهد مقدس، اظهار کرد: بنا بود نشست امروز راهیاران و عوامل اجرایی دوره قرآنی مشهد چند هفته قبل با حضور رئیس دارالقرآن الکریم کشور که حضورش در استان برنامه‌ریزی شده بود برگزار شود که به علت گرمای هوا و تعطیلی ادارات، سفر حجت‌الاسلام تقی‌زاده به استان منتفی و این جلسه نهایتاً به امروز موکول شد.

وی با انتقاد از عدم حضور عوامل و راهیاران قرآنی دوره توانمندسازی قرآنیان در نشست امروز، ادامه داد: آسیبی متوجه برنامه‌های فرهنگی و به‌طور قرآنی است ناظر بر نبود دغدغه لازم و عدم مشارکت در برنامه‌ها و این نقیصه حتی در سطح مسئولانی که در حوزه فرهنگی و قرآنی تکالیفی بر عهده دارند، مشهود است.

کارگر بیان کرد: نبود دغدغه و احساس مسئولیت در حوزه فعالیت‌های قرآنی آسیب‌زاست و باید بدانیم وقتی کاری را می‌پذیریم از حیث عقلی و عرفی و شرعی باید خود را مکلف بدانیم و دغدغه‌مندانه پیگیری کنیم. بنده وقتی وارد استان شده و به‌ویژه مسئولیت قرآنی را بر عهده گرفتم قائل بودم در حوزه فعالیت‌های قرآنی خیلی جای کار وجود دارد، امروز اما قائلم که در این استان نمی‌توان کار قرآنی انجام داد. 

وی افزود: پرسش بنده از متولیان امر این است که چرا وقتی کسی یا نهادی عَلم کار قرآنی را بلند می‌کند، دورش خالی می‌شود و باید دید این عدم وفاق و همدلی و وحدت در فضای فرهنگی و قرآنی استان از کجا ریشه می‌گیرد؟

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه برپایی کلان‌برنامه‌های قرآنی و فرهنگی از سوی این نهاد همواره در دستور کار بوده و همچنان تداوم خواهد داشت، توضیح داد: بنابراین ضرورت داشت این برنامه آسیب‌شناسی و نقاط ضعف و قوت آن مورد بحث و تبادل نظر و در برنامه‌های آتی مورد توجه قرار گیرد.

کارگر با ابراز خرسندی از رضایت قرآنیان شرکت کننده در دوره توانمندسازی در مشهد، گفت: اکنون امتدادبخشی به این کار با محوریت تقویت شبکه آموزش قرآن کریم استان برای ما موضوعیت دارد. 

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی ناظر بر جهاد تبیین، تصریح کرد: با توجه به تأکید مؤکد مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای سال گذشته این موضوع را به عنوان یکی از کلان‌برنامه‌های محوری خود تعریف کرد به این ترتیب که چتر جهاد تبیین باید بر سر تمام فعالیت‌های این سازمان گسترده شود. 

کارگر تأکید کرد: جامعه قرآنی وظیفه دارد نسبت به ارزش‌های دینی و انقلابی در جامعه حساسیت و دغدغه داشته باشد و در جهت ترویج و تحکیم آنها بکوشد و در میدان کار کند. زیبنده نیست که جامعه قرآنی نسبت به جامعه، موضوعات روز و اندیشه‌های امامین انقلاب بی‌تفاوت باشد و خنثی عمل کند.

وی در پایان گفت: ما قائلیم مؤسسه یا فعال قرآنی که اتفاقاً فعالیت‌های قرآنی مؤثری در راستای آموزش و ترویج قرآن در جامعه دارد اما اگر نسبت به مسائل اجتماعی روز و ارزش‌های انقلاب اسلامی بی‌تفاوت می‌ماند، حق مطلب را ادا نکرده است. امام جامعه از ما جهاد تبیین را مطالبه کرده‌اند و لذا دمیدن روح جهاد تبیین به‌عنوان سیاست و فضای کلی در مجموعه‌های قرآنی موضوعیت دارد و باید اتفاق بیفتد.

در این نشست که با غیبت اکثریت دعوت‌شدگان همراه بود، هر یک از حاضران به بیان دیدگاه‌های خود در جهت هر چه بهتر برگزار شدن دوره‌های توانمندسازی قرآنیان استان پرداختند و عوامل و راهیاران قرآنی دوره توانمندسازی مشهد مقدس با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

خدیجه نادری

انتهای پیام
captcha