پارک موزه دفاع مقدس مازندران؛ مقصد گردشگری مسافران داخلی و خارجی
کد خبر: 4160398
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

پارک موزه دفاع مقدس مازندران؛ مقصد گردشگری مسافران داخلی و خارجی

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به طرح نیمه تمام پارک موزه دفاع مقدس مازندران گفت: این موزه می‌تواند مقصد گردشگری فرهنگی و مذهبی مسافران داخلی و خارجی شود.

سردار عبدالله ملکی،

به گزارش ایکنا مازندران، به نقل از روابط عمومی حفظ اثار و نشر دفاع مقدس، سردار ملکی، مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران 14مردادماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران، گفت: برای اتمام پروژه فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران تلاش‌های زیادی انجام شد، امید است به برکت خون مطهر ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس استان به‌زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی از راه‌اندازی دفتر رابطین حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در ۲۲ شهرستان، افتتاح حساب کمک‌های مردمی با شماره ۸۸۲۵ شعبه بانک ملی برای کمک به مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس خبر داد و افزود: برگزاری ۹۵ نشست نقد و بررسی آثار ادبی به همراه برگزاری جشنواره ادبی و انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس از جمله مأموریت‌ها و افتخارات این اداره کل در بخش ادبیات و تاریخ دفاع مقدس است.

سردار ملکی با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی شعر، خاطره، داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس تصریح کرد: در بخش هنری و سینمایی دفاع مقدس نیز حمایت از تولید سه هزار و ۷۰۰ فیلم مستند، فیلم کوتاه با موضوع زندگی فرماندهان، جانبازان، عملیات‌های دفاع مقدس، برگزاری اولین جشنواره ملی فانوس و برگزاری جشنواره استانی ترنم فتح نیز مورد توجه بوده است.

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تدوین و چاپ بیش از ۳۴ کتاب تاریخ شفاهی و خاطرات شفاهی به همراه انجام شش هزار ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی خبر داد و گفت: راه‌اندازی انتشارات سرو سرخ و چاپ حدود ۴۰ عنوان کتاب نیز از اقدامات انجام شده است.

وی از اجرای بیش از ۶۴ هزار و ۶۲۷ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و یادآورشد: ۱۷ هزار و ۱۵۰ مراسم شب شعر و خاطره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

سردار ملکی از رونمایی از سه کتاب نقش فرماندهان مازندرانی ارتش خبر داد و افزود: دو هزار و ۱۴۰ برنامه در یادمان هشت شهید گمنام مرکز فرهنگی، برگزاری رزمایش عملیات والفجر هشت در مراکز فرهنگی نیز مورد توجه بوده است، با توجه به مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس، ۹ جشنواره اسوه صبر و مقاومت و هزار خاطره از زنان ایثارگر مازندرانی تهیه شده است.

انتهای پیام
captcha