آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد
کد خبر: 4160392
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد

آئین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با حضور سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد.

سردار بهمن کارگر

به گزارش ایکنا مازندران، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر دفاع مقدس، آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، 14 مرداد ماه با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نماینده ولی فقیه در مازندران و مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران برگزار شد.

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در این آیین گفت: مردم مازندران در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم نقش مهمی را ایفا کردند، مردم مازندران در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۰ هزار مهاجر را پذیرش کردند و با آغوش گرم پذیرای مهاجرین جنگ شدند.

وی مازندران را به عنوان پایتخت یادوراره شهدای کشور دانست و افزود: این یادواره‌ها مردمی برگزار می‌شود، چرا که مردمان این دیار دلداده به فرهنگ عاشورا امام حسین(ع) هستند و با تأسی از قیام حضرت سیدالشهدا(ع) در جبهه‌های جنگ تحمیلی خوش درخشیدند و اکنون با زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در مسیر شهدا حرکت می‌کنند.

سردار کارگر با اشاره به پارک‌موزه دفاع مقدس مازندران، خواستار تکمیل این پروژه فرهنگی با توجه به نقش اثرگذار مردمان این خطه از شمال کشور در دوران دفاع مقدس شد و تصریح کرد: امروز کشور برای رویارویی با استکبار راهی جز حرکت در مسیر ولایت فقیه و شهدا ندارد. جمهوری اسلامی ایران با مدل دفاع مقدس و مردم‌سالاری دینی به رهبری امام خامنه ای به یک کشور مقتدر در دنیا بدل شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی به برکت دفاع مقدس در تمامی علوم به ویژه در عرصه دفاعی و نظامی پیشرفت‌های شگرفی داشته است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال را شاکریم که امروز جمهوری اسلامی توفیقات فراوانی در مبارزه با مواد مخدر دارد.

سردار عبدالله ملکی، مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه امروز با اتکا به توان علمی داخل کشور در برابر کشورهای ابرقدرت ایستاده‌ایم، اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین قوای سه گانه است باید با هوشمندی با این توطئه دشمن مقابله شود.

سردار کارگر اذعان کرد: خدمت به مردم برای جامعه امروز با وجود توطئه افکنی‌های دشمنان انقلاب یک ضرورت محسوب می‌شود، مسئولان باید با وحدت به تقویت ایمان و امید بین اقشار مختلف جامعه کمک کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بر لزوم تکریم و حفظ پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: سال گذشته بیش از سه میلیون از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تکریم و تجلیل شدند. امسال از همسران این پیشکسوتان تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی در حوزه دفاع مقدس بی‌شمار است و هنور نتوانستیم دفاع مقدس را از خط مقدم به شهرها بیاوریم، گفت: مردم پشتیبان‌های قوی جبهه‌های دوران دفاع مقدس بودند لذا باید نقش مردم بازخوانی و تبیین شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، رئیس سازمان حفظ آثار و مشارکت روحانیون در دفاع مقدس، با اشاره به نقش روحانیت و طلاب در دوران دفاع مقدس،‌ اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از چهار هزار شهید از جامعه روحانیت تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه روحانیون با حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی به قداست جبهه‌ها افزودند، بیان کرد: در بحث اسناد نقش روحانیت در دفاع مقدس با توجه به اینکه بیشترین آمار شهید قشری را روحانیت دارد، باید مردم و مسئولان پای کار بیایند تا خاطرات و سیره عملی این قشر جمع‌آوری و منتشر شود.

حجت‌الاسلام مصلحی، رئیس سازمان حفظ آثار و مشارکت روحانیون در دفاع مقدس به نقش روحانیون مازندران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مردمان این دیار در تمامی عرصه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خوش درخشیدند باید ایثار و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس برای نسل نو تبیین شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و مشارکت روحانیون در دفاع مقدس با بیان اینکه آینده اروپا و آمریکا از آن اسلام است، گفت: این به برکت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد.

در پایان این آیین از سردار عبدالله ملکی، مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اهدا لوح سپاس و هدایایی تکریم به عمل آمد و سرهنگ محمد حسن سلامی به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران معرفی شد.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران
انتهای پیام
captcha