عزاداری حسینی تغییر سبک زندگی را به همراه داشته باشد
کد خبر: 4160080
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

عزاداری حسینی تغییر سبک زندگی را به همراه داشته باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: عزاداری برای حسین(ع)،‌ مقدمه حسینی شدن است و علامت عزاداری واقعی در محرم و صفر، تغییر سبک زندگی است.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در آیین عزاداری به‌ مناسبت هفتمین روز شهادت سالار شهیدان حضرت امام‌حسین(ع) و یاران با وفایش، در مسجد ابوالفضل(ع) ساری، گفت: دو خطر بزرگ زندگی طبیعی و معنوی انسان‌ها را تهدید می‌کند، یکی تاریکی و دیگری هلاکت، تاریکی راه را از انسان می‌گیرد و هلاکت جان را. لذا باید کاری کنیم که به هیچ‌کدام گرفتار نشویم.

وی با اشاره به اینکه خدای بزرگ برای مبارزه با این دو خطر از زبان پیامبرش حضرت محمد (ص)، وسیله خوبی را معرفی کرده است، افزود: پیامبر اعظم فرمودند که امام حسین (ع) وسیله هدایت و کشتی نجات است، البته تمام اهل بیت (ع) کشتی نجات هستند، اما کشتی امام حسین (ع) انسان را سریع‌تر به مقصد می‌رساند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: بسیاری از قلدران در طول تاریخ بودند که کار به جایی نبردند، آن‌ها امروز کجا هستند؟ امت امام حسین (ع) کجاست و چه عزتی دارد؟ روز اربعین ۲۵ میلیون زوار ۶۰ کیلومتر را برای زیارت حضرت پیاده‌روی می‌کنند. حاصل این مدت عزاداری در انسان باید تغییر سبک زندگی ما باشد.

انتهای پیام
captcha