حضور ۱۵ استان در سوگواره ملی هنری عاشورا در خراسان‌ شمالی
کد خبر: 4159262
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

حضور ۱۵ استان در سوگواره ملی هنری عاشورا در خراسان‌ شمالی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ شمالی از حضور و شرکت ۱۵ استان در سوگواره ملی هنری عاشورا در استان خبر داد و گفت: با توجه به تمدید مهلت نام‌نویسی در این سوگواره تا ۲۰ مرداد ماه سال جاری، تعداد استان‌های شرکت کننده در این رویداد بزرگ افزایش می‌یابد.

نشست خبری سوگواره ملی «هنری عاشورا» خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌ شمالی، مسعود مرواری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ شمالی در نشست خبری که امروز هشتم مرداد سال جاری در محل سالن جلسات فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: خراسان‌ شمالی از ۱۵ تا ۲۰ شهریور ماه سال جاری میزبان هنرمندان بیش از ۱۵ استان کشور در دو بخش گروهی و انفرادی سوگواره ملی هنری عاشورا است.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال بسیار خوب هنرمندان، فرصت حضور در این رویداد تا ۲۰ مردادماه امسال تمدید شده است، افزود: سوگواره در چهار بخش تعزیه‌خوانی، طراحی کتیبه و پرچم، عکس و طراحی لباس محرم برپا می‌شود.

مرواری تصریح کرد: با توجه به برپایی بخش تعزیه این سوگواره در دو بخش انفرادی و گروهی و آموزشی، مقرر است در مرحله نهایی از ۱۲ گروه و ۱۰ نفر نیز به صورت انفرادی تقدیر شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت داوران برجسته و بومی برای بخش‌های متفاوت این سوگواره، یادآور شد: در حاشیه برپایی این رویداد بزرگ در استان ورکشاب‌های تخصصی با هدف آموزشی تعزیه‌خوانی، عکس، طراحی کتیبه و لباس محرم نیز برپا خواهد شد.

مرواری با اشاره به برپایی ۴۸۰ مجلس توسط ۴۵ گروه تعزیه در دهه اول محرم در استان، افزود: این مهم نشان از ظرفیت و غنای بالا هنر تعزیه در این خطه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته برپایی این سوگواره از سوی انجمن تعزیه ایرانیان به خراسان‌ شمالی داده شد که این امر به منظور دانش‌افزایی، ایجاد تعامل و انتقال تجربیات صورت گرفته است.

یادآور می‌شود، در این نشست دبیران تخصصی هر بخش از این سوگواره به بیان برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha