10 اثر از لرستان به مرحله کشوری جایزه ادبی «یوسف» راه یافت
کد خبر: 4159065
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

10 اثر از لرستان به مرحله کشوری جایزه ادبی «یوسف» راه یافت

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان از ارسال 151 اثر از نویسندگان لرستانی به دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» خبر داد و گفت: پس از بررسی اولیه و دو مرحله داوری، 10 اثر به‌عنوان آثار برتر در عرصه ملی شناخته شد.

جایزه ادبی «یوسف»به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، عصمت دهقانی، مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، شنبه، هفتم مردادماه در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه مرحله استانی دوازدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» در  لرستان برگزار شد و افراد برگزیده برای رقابت در سطح ملی معرفی شدند به رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به این دوره از جایزه ادبی یوسف اشاره کرد و گفت: تشویق نویسندگان به فعالیت در حوزه  فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی قهرمانان دفاع مقدس و جبهه مقاومت در قالب داستان و تشریح اهمیت همبستگی و وحدت ملی در تحقق شکل‌گیری ایران قوی از مهمترین اهداف برپایی این رویداد ادبی است.

وی با بیان اینکه از زمان اعلام فراخوان جشنواره جایزه ادبی یوسف151 اثر به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال و پس از بررسی اولیه و دو مرحله داوری، 10 اثر به عنوان آثار برتر در عرصه ملی شناخته شد، اضافه کرد: در بخش بزرگسالان، داستان «مردی که فراموش نشد» اثر لیلا غلامی ونوول، «کانکس و  یقه» از سیدمهدی موسوی، «قهرمان من» از احمد خادمی، «ننه جاسم» اثر ناهید گودرزی و «جدول» به نویسندگی خدایار آزادی به مرحله کشوری راه یافتند.

دبیر اجرایی دوازدهمین جایزه ادبی یوسف در لرستان ادامه داد: در بخش کودک و نوجوان داستان‌های «پروانه‌های برفی» به قلم نورالله نظری و «عزیزتر از جان» اثر حسین فتوحی آثار برتر حوزه کودک و نوجوان شناخته شدند. همچنین در بخش ویژه وحدت ملی نیز اثر «نگین سلیمانی» و در بخش مقاومت داستان «جبنیه» هر دو از مرضیه‌پژوهان به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

وی گفت: در بخش معرفی شهید شاخص داستان «توکل» برگرفته از زندگی و خاطرات شهید والامقام توکل مصطفی‌زاده اثر سیدمهدی موسوی بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام
captcha