«هیئت و دانشگاه» روانه بازار نشر شد
کد خبر: 4156475
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

«هیئت و دانشگاه» روانه بازار نشر شد

کتاب «هیئت و دانشگاه» با هدف شناخت کارکردهای هیئت‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌ها با مطالعه موردی دانشگاه‌های شاهد، صنعتی شریف و تهران، براساس روش مطالعات تحلیل اسنادی و مشاهده میدانی و بهره‌گیری از ابزارهای مصاحبه و فیش‌برداری منتشر شد.

انتشار کتاب«هیئت و دانشگاه»به گزارش ایکنا از قم، کتاب «هیئت و دانشگاه» با هدف شناخت کارکردهای هیئت‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌ها با مطالعه موردی دانشگاه‌های شاهد، صنعتی شریف و تهران، براساس روش مطالعات تحلیل اسنادی و مشاهده میدانی و بهره‌گیری از ابزارهای مصاحبه و فیش‌برداری منتشر شد.

عصمت احمدی، نویسنده اثر تلاش کرده است که با نگاه علمی و جامع در پنج بخش مجزا (یک مقدمه و چهار فصل) به بررسی تحلیلی مفاهیم و مبانی نظری و انواع کارکردهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هیئت‌های مذهبی دانشجویی بپردازد.

هیئت‌های مذهبی و مجالس عزاداری در طول حیات تکامل‌یافته خود در بین اقشار مختلف مردمی، در برهه‌های حساس تاریخ، نقش‌ها و کارکردهای متفاوتی ایفا کرده‌اند.

هیئت‌های مذهبی دانشجویی نیز ازجمله هیئت‌های مذهبی هستند که در ادامه‌ روند تکامل و گسترش متنوع هیئت‌های مذهبی و مجالس عزای حسینی(ع)، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در محیط دانشگاهی شکل‌گرفته و باتوجه‌به نقش‌ها و کارکردهای گوناگون خود ازسوی دانشجویان اداره می‌شوند.

علاقه‌مندان برای تهیه اثر می‌توانند به فروشگاه اینترنتی پژوهشکده به نشانی http://pbshop.ir/__p-p-۶۰۹.aspx مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha