آزمون اعطای مدرک حفظ در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4155811
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۹

آزمون اعطای مدرک حفظ در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مرحله شفاهی هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان در روز ۲۹ تیرماه با حضور ۶۶ حافظ راه‌یافته به این مرحله در اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود.

مدرک تخصصی حفظ

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به جزئیات برگزاری مرحله شفاهی هجدهمین دوره «طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» در استان، اظهار کرد: این آزمون با حضور ۶۶ حافظ قرآن شامل ۵۳ بانو و ۱۳ آقا از ساعت هشت صبح ۲۹ تیرماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه این آزمون با حضور ممتحنین مجاز و مورد تأیید سازمان دارالقرآن برگزار خواهد شد، ادامه داد: تمام تلاش و تأکید ما این بود که با وجود برخی مخالفت‌ها، از داوران و ممتحنین بومی استان برای ارزیابی و داوری آزمون شفاهی این دوره از طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان بهره‌مند شویم که خوشبختانه پس از رایزنی‌های فراوان، این مهم مورد موافقت قرار گرفت.

کارگر بیان کرد: مریم قاسمی کُرانی و خورشید عباسی در بخش حُسن حفظ بانوان و عیسی خورشیدی و غلامحسین فاتحی در بخش حُسن حفظ آقایان به‌عنوان ممتحن این آزمون با ما همکاری خواهند داشت. 

وی تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون و سنجش صحت حفظ، بلافاصله داوری آثار ضبط شده در محل از حیث تجوید و وقف و ابتدا نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ پس از آن، هم صوت‌ها و هم فُرم‌های داوری به تهران ارسال و مورد بازبینی مجدد قرار می‌گیرد و پس از تأیید نهایی، نتایج به اطلاع حافظان می‌رسد.

گفتنی است، در دوره قبلی آزمون اعطای مدرک حفظ در مجموع، ۱۰۵ نفر از حافظان استان در این آزمون شرکت کردند که پس از طی مراحل آزمون‌ها در نهایت، ۱۹ حافظ شامل ۱۳ بانو و ۶ آقا موفق به اخذ مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم شدند. 

ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم ویژه حفاظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha