اعزام ۲۲۰۰ نفر از بازنشستگان در قالب ۲۲ کاروان زیارتی به بارگاه امام رضا(ع)
کد خبر: 4155801
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

اعزام ۲۲۰۰ نفر از بازنشستگان در قالب ۲۲ کاروان زیارتی به بارگاه امام رضا(ع)

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران گفت: ۲۲۰۰ نفر از بازنشستگان در قالب ۲۲ کاروان زیارتی بارگاه مقدس حضرت امام رضا(ع)، به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند.

حسن فلاح مدیر کل تامین اجتماعی مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، حسن فلاح، مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که 26 تیرماه، در سالن اجتماعات اداره تامین اجتماعی شهرستان بابلسر برگزار شد، گفت: این سازمان، یک سازمان عمومی و غیر دولتی، بدون وابستگی به دولت و بزرگ‌ترین صندوق اجتماعی کشور است که از طریق وصول حق بیمه افراد تحت پوشش اداره می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مازندران بیان کرد: تکیه‌گاه اصلی سازمان، مشارکت کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت هستند و وجه تمایز آن، تنوع کارکردهای اجتماعی سیاسی و خدمت‌رسان است و عمده درآمدهای سازمان از مشتریانی است که حق بیمه خودشان را به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی، ۲۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش انواع بیمه‌ها بودند. این رقم اکنون به ۷۲ درصد رسیده و سهم مازندران ۵۳ درصد است.

فلاح تصریح کرد: از کل جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مازندران، حدود دو میلیون نفر زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند که ۶۱ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با بیان اینکه این آمار از میانگین کشوری بیشتر است، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۶۳۴ نفر بیمه شده اصلی هستند که از نظر تعداد بیمه شده و مستمری بگیران در رتبه نهم کشور قرار داریم.

وی بیان کرد: رتبه سوم واحدهای کارفرمایی در کشور متعلق به مازندران است. در مازندران ۱۰۲ هزار کارگاه کارفرماییِ فعال وجود دارد که لیست و حق بیمه ارائه می‌کنند.

فلاح اظهار کرد: در راستای سیاست‌های کلانِ سازمان، برای بیمه فراگیر خانوادگی، افزایش ۳۳ هزار نفری بیمه شده نسبت به سال قبل داشتیم که در بخش خانواده و دختران رتبه چهارم و دانشجویی رتبه ششم کشوری را به دست آوردیم.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای سیاحتی زیارتی برای بازنشستگان، بیان کرد: ۲۲۰۰ نفر از بازنشستگان در قالب ۲۲ کاروان زیارتی بارگاه مقدس حضرت امام رضا(ع)، به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران عمده چالش تأمین اجتماعی مازندران را ناترازی منابع و مصارف صندوق و کسری نقدینگی دانست و افزود: در استان مازندران کل منابع ۱۱ هزار و ۸۶ میلیارد تومان بود اما مصارف ۱۷ هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام
captcha