رسالت بانوان فعال فرهنگی تاسی از حضرت زینب(س) است
کد خبر: 4155536
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

رسالت بانوان فعال فرهنگی تاسی از حضرت زینب(س) است

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: بانوان فعال فرهنگی و دینی با تاسی از روشنگری حضرت زینب(س) رسالت خود را در تبیین حقایق عاشورا در جامعه ایفا کنند.

سارا حقی کارشناس مسائل فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از تبلیغات اسلامی اردبیل، سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، ۲۵ تیرماه، در نشست هم‌اندیشی مسئولین هیئت‌های مذهبی بانوان، مبلغات سنتی و بانوان مداح در آستانه ماه محرم، در سخنانی رسالت اصلی مجالس حسینی را تبیین حقایق قیام کربلا عنوان کرد و افزود: این تبیین‌گری به اندازه قیام کربلا مهم و اثرگذار است.

وی بانوان فعال فرهنگی و تبلیغی را رهروان زینبی(س) عنوان کرد و گفت: بانوان در هیئت‌های مذهبی و مجالس عزای حسینی باید با محوریت جهاد تبیین و تاسی از روشنگری حضرت زینب کبری(س) به بصیرت‌افزایی در جامعه بپردازند.

وی افزود: نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ما آموخته که اگر بخواهیم حرکتی به نتیجه برسد باید ابعاد تبیینی آن را اجرا کنیم، چون تبیین به اندازه قیام عاشورا اهمیت دارد. کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از مسئولین هیئت‌های مذهبی خواست در تقویت و هدفمند کردن جلسات عزاداری در طول سال تلاش کرده و قرارگاه جهاد تبیین در هیئت و محله خود تشکیل دهند.

حقی افزود: با توجه به اینکه خودسازی اولین گام تبیین است، افزود: خانواده‌سازی در گام بعدی برای تبیین و جامعه‌پردازی سومین گام تبیین بوده و نیازمند برنامه ریزی پرمحتوا در این رابطه است. کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل امیدآفرینی در بین بانوان را باعث ایجاد امید در خانواده‌ها برشمرد و افزود: بانوان فعال فرهنگی و تبلیغی با مطالعه هوشمندانه در بحث امید آفرینی و نشاط بخشی در بین بانوان و به تبع آن در خانواده تلاش کنند تا جامعه‌ای پویا و امیدوار داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha