مروری بر برخی ابعاد اعجاز قرآن
کد خبر: 4154394
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

مروری بر برخی ابعاد اعجاز قرآن

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با مرور برخی ابعاد اعجاز قرآن، گفت: تحدی و مبارزه‌طلبی یکی از ویژگی‌های معجزه پیامبر(ص) است.

سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی  تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز، ۲۰ تیرماه در دوره توانمندسازی فعالان قرآنی چهارمحال‌وبختیاری که با حضور ۴۰۰ نفر در مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار کرد: آیات تدبر در قرآن کریم به دو دسته تقسیم می‌شوند که برخی تشویق به تدبر می‌کنند و برخی دیگر در مورد عدم تدبر در آیات قرآن کریم هشدار می‌دهند. این دست آیات نشان می‌دهد ما به عنوان یک جامعه قرآنی باید درباره خود قرآن و اصل قرآن تدبر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به قرآن‌آموزان شیرینی اصل قرآن را بچشانیم و بعد انتظار داشته باشیم که وارد مفاهیم و جزئیات آیات شوند، ادامه داد: معجزات قرآن به دو دسته زمان‌مند و جاودانه تقسیم می‌شوند؛ برخی معجزه‌ها برای زمان خاصی معجزه هستند و ما اکنون نقل معجزه می‌کنیم اما قسمی از معجزات جاودانه‌ مانند قرآن وجود دارد که تا قیامت معجزه هستند‌.

وی یکی از ویژگی‌های معجزه قرآن را تحدی و مبارزه‌طلبی دانست و افزود: خداوند برای قرآن مبارز طلبیده که هر کسی می‌تواند مانند آن بیاورد یا حتی سوره‌ای مانند آن‌را بیاورد اما هنوز کسی به آن نرسیده است و توان ارائه سوره‌ای را نداشته است.

کاظمی به اعجاز قرآن از نظر آورنده نیز اشاره کرد و گفت: قرآن بر قلب پیامبری نازل شد که امی خوانده می‌شد و درسی نخوانده بود اما کسی توان ندارد سخنی مانند سخنان پیامبر(ص) ارائه کند چون تمامی سخنان ایشان معجزه است.

وی اعجاز دیگر قرآن را عدم اختلاف در آن دانست و افزود: قرآن کریم طی ۲۳ سال نازل شد اما با وجود تمام مشکلات، اختلافی در آن مشاهده نمی‌شود و با الفاظ جذاب محتوای عمیقی را به ما می‌رسانند.
کاظمی در پایان گفت: قرآن دست برتر در عالم است و تحریفی در آن اتفاق نیفتاده، نه آیه‌ای کم شده و نه آیه‌ای بر آن اضافه شده است.

انتهای پیام
captcha