قرائت دعای عرفه در ۸۰ امامزاده شاخص مازندران
کد خبر: 4150992
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

قرائت دعای عرفه در ۸۰ امامزاده شاخص مازندران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف مازندران از برگزاری مراسم قرائت پرفیض دعای عرفه، عصر امروز در 80 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد.

مسعود قربانی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف مازندران، گفت: روز عرفه، روز راز و نیاز به درگاه حق تعالی است و در برخی از زمان‌ها نظیر این روز بستر اجابت دعا مهیا می شود.

وی افزود: مراسم قرائت پرفیض دعای عرفه عصر امروز، چهارشنبه در 80 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان به همراه سخنرانی کارشناسان مذهبی، برگزار می‌شود.

قربانی تصریح کرد: این آیین معنوی در راستای طرح «جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی» در سطح استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف مازندران با بیان اینکه مضامین عارفانه و مهمی در دعای عرفه وجود دارد که انسان به فهم عمیق آن به مقام های بالای بندگی، دست می‌یابد، خاطرنشان کرد: شناخت درست نهم ذی‌الحجه، روز عرفه از سفارش‌های ائمه معصومین(ع) و آموزه‌های دینی است که در این راستا باید به شایستگی تمام در برگزاری دعای عرفه همت گماشت.

وی با اشاره به برپایی نماز عید قربان در امامزادگان مازندران اظهار کرد: ایستگاه‌های ذبح شرعی گوسفند در قالب قربانگاه ابراهیمی در 13 بقعه متبرکه با مشارکت نهادهای خیریه و با حضور گروه‌های دامپزشکی برپا و گوشت دریافتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha