آداب و رسوم غلط مرسوم در جامعه در زمینه ازدواج نیازمند آسیب‌شناسی است
کد خبر: 4149157
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

آداب و رسوم غلط مرسوم در جامعه در زمینه ازدواج نیازمند آسیب‌شناسی است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با بیان اینکه باید آداب و رسوم غلطی که در جامعه در زمینه ازدواج مرسوم شده آسیب شناسی‌های صورت گیرد، گفت: اگر این فرهنگ در جامعه جاری شود که ازدواج آسان و ساده قابل انجام است. بسیاری از جوانان که آمادگی ازدواج را دارند و امکانات خوبی در اختیارشان است به دلیل روش‌های غلط و مرسوم و چشم هم چشمی‌های موجود در جامعه تن به ازدواج نمی‌دهند.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، سی‌ام خردادماه، در مراسم اهدای ۲۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان تبریز  گفت: ازدواج، سخت شده و برخی مشکلات اقتصادی نیز ورود جوانان به میدان ازدواج را سخت‌تر کرده، هر چند خانواده‌ها نیز سخت گیری‌های زیادی می‌کنند و همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا ازدواج گریزی در جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید آداب و رسوم غلطی که در جامعه در زمینه ازدواج مرسوم شده آسیب شناسی‌های صورت گیرد، گفت: اگر این فرهنگ در جامعه جاری شود که ازدواج آسان و ساده قابل انجام است. بسیاری از جوانان که آمادگی ازدواج را دارند و امکانات خوبی در اختیارشان است به دلیل روش‌های غلط و مرسوم و چشم هم چشمی‌های موجود در جامعه تن به ازدواج نمی‌دهند.

آل‌هاشم، تاکید کرد: ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه (س) با سادگی آغاز شد و با سادگی ادامه یافت، این ازدواج الگویی برای تمام مردان و زنان در ادوار تاریخ بوده و در عصر کنونی سبک زندگی بسیار پیچیده شده و تبلیغات برای امکانات و رفاه بیشتر به خانواده هجمه وارد کرده است و اگر سبک زندگی ائمه را الگو قرار دهیم گره بسیاری از مشکلات به خودی خود باز می شود.

امام جمعه تبریز، توجه مضاعف و مرور بیانات رهبر معظم  انقلاب در مورد ازدواج را راهگشا دانست و افزود: اگر به بیانات ایشان توجه و عمل شود بسیاری از جوانان طعم شیرین ازدواج را خواهند چشید.

وی گفت: هر چند مشکل  مسکن و اشتغال وجود دارد اما قرآن مژده داده و خداوند وعده داده است که ازدواج کنید و خداوند چاره ساز است.

آل‌هاشم، بر ضرورت احیای رسوم ازدواج تاکید کرد و گفت: هرچقدر بتوانیم مشکل ازدواج را در جامعه رفع کنیم به نفع دنیا، آخرت و کشورمان خواهد بود، موضوع جمعیت و جوانی جمعیت نیز نباید مغفول بماند زیرا که کم فرزند آوری تهدیدی علیه اقتدار کشور و جامعه است.

انتهای پیام
captcha