سند موقوفه «مستشیرالملک» پس از ۹۸ سال اخذ شد
کد خبر: 4147724
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

سند موقوفه «مستشیرالملک» پس از ۹۸ سال اخذ شد

سند مالکیت موقوفه «مستشیرالملک» شهرستان فیروزآباد استان فارس بعد از گذشت 98 سال اخذ شد.

وقفسجاد روستا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزآباد در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اخذ سند مالکیت یک موقوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: سند موقوفه مستشیرالملک بعد از گذشت 98 سال اخذ شد.

وی با بیان اینکه این موقوفه بالغ بر 198 هزار متر مربع وسعت دارد، افزود: واقف حاج میرزا اسدالله مستوفی ملقب به مستشیرالملک در زمان مشروطه و در تاریخ 19 صفر 1333 هجری قمری املاک و اراضی خود که در آبادی‌های متعددی از استان فارس بوده است،‌ وقف می‌کند.

روستا با اشاره به نیات این موقوفه گفت: نیات این موقوفه چنانچه در وقف‌نامه آمده است شامل تعزیه‌داری و اطعام عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام دهه اول محرم در حسینیه و مسجد و مدرسه واقف بوده است.

رئیس اداره اوقاف فیروزآباد اظهار کرد: تأمین هزینه‌های مدرسه بابله در محله سردزک از احداث، تعمیر، مرمت تا هزینه‌های طلاب و خادم مدرسه بوده است به نحوی که این مدرسه صرفاً جهت تحصیل علوم دینی توسط واقف احداث شده بود.

وی بیان کرد: 2 سند مالکیت اخذ شده این موقوفه مربوط به اراضی زراعی و باغات با وسعتی بالغ بر  198 هزار مترمربع در منطقه حسین‌آباد سرگر شهرستان فیروزآباد و به ارزش 600 میلیارد ریال است.

انتهای پیام
captcha