مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن در بابلسر برگزار می‌شود
کد خبر: 4147405
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱
با حضور متسابقین ۵ شهرستان مرکز مازندران

مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن در بابلسر برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار از برگزاری مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ۲۲ تیر با حضور متسابقین از 5 شهرستان مرکز مازندران در امام‌زاده ابراهیم(ع) بابلسر خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضان شجاعی

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان شجاعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، از برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، مرحله شهرستانی در بابلسر خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوب در ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم این دوره مسابقات، برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم در رشته‌های آوایی در پنج منطقه از غرب تا شرق  استان مازندران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های بابل، بندپی، بابلسر، قائم شهر و فریدونکنار از شهرستان‌های مرکز استان مازندران، به عنوان منطقه پنج این دوره از مسابقات تلقی می‌شوند، تصریح کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات، پنجشنبه، ۲۲ تیر با حضور متسابقین از پنج شهرستان منطقه مرکز استان مازندران به میزبانی امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه این دوره از مسابقات در بخش‌های آوایی انفرادی، گروهی، معارفی عمومی، معارفی تخصصی بانوان و آقایان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش آوایی انفرادی متسابقین در رشته‌های حفظ ۲۰، ۱۰، ۵ و ۳۰ جزء، قرائت قرآن کریم، ترتیل، دعاخوانی، اذان و ابتهال به رقابت می‌پردازند که رشته اذان شامل حال بانوان نمی‌شود.

وی اظهار کرد: بخش گروهی این دوره از مسابقات شامل مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و بخش معارفی عمومی شامل ترجمه‌های سوره‌های یاسین و الرحمن است.

شجاعی در پایان گفت: مسابقات در بخش معارفی تخصصی، شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است که مرحله شهرستانی آن ۲۹ تیرماه به صورت حضوری و کتبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha