گفتمان‌سازی لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است
کد خبر: 4144467
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

گفتمان‌سازی لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در دوازدهمین یادواره شهدای گرانقدر روستای تارسی کلا قائمشهر با بیان اینکه گفتمان‌سازی لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: برگزاری یادواره شهدا موجب پیوند عمیق و انس بیشتر جوانان و آحاد جامعه با شهدا می‌شود.

سعید کهن سال

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از ایثار مازندران، سعید کهن سال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، هشتم خرداد‌ماه در دوازدهمین یادواره شهدای گرانقدر روستای تارسی کلا قائم شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و شهیدان والامقام نورالله خنکدار، حسنعلی خنکدار و رضاعلی بابایی که این یادواره به نام این سه آلاله خونین بال برگزار شد، گفت: برگزاری یادواره شهدا موجب پیوند عمیق و انس بیشتر جوانان و آحاد جامعه با شهدا می‌شود.

وی افزود: استان مازندران همواره در برگزاری یادواره شهدا در میان سایر استان‌ها پیشتاز است، این موضوع بیانگر این است که فرهنگ ایثار و شهادت در گستره وسیعی در سطح جامعه در حال نهادینه شدن است.

کهن سال با اشاره به اینکه اگر بخواهیم فرهنگ‌سازی در حوزه ایثار و شهادت اتفاق بیفتد، لازمه‌اش گفتمان‌سازی است که باید توسط گروه‌های جامعه ایثارگری، تشکل‌ها، مروجین این فرهنگ، سمن‌های مدنی و غیره صورت بگیرد، این شبکه‌سازی منجر به نمادسازی خواهد شد و این چیزی است که امروز ما به آن نیاز داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه رفتارسازی باید در حوزه ایثار و شهادت شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: در اغتشاشات سال گذشته، تنها فرهنگی که در مقابل کجروی ها، ناملایمات و پدیده‌های اجتماعی نوظهور مقابله کرد و امنیت‌بخشی ایجاد کرد فرهنگ ایثار و شهادت بود، فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های شهدای گرانقدری است که جانشان را در طبق اخلاص نهادند و در اوج کمالات انسانی به شهادت رسیدند.

وی، تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا را یکی از اهداف برگزاری یادواره شهدا دانست و گفت: خون پاک شهدا تاریخ‌ساز و جریان‌ساز است و در سعادتمندی جامعه اثرگذار خواهد بود.

یادآور می‌شود، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در روستای تارسی کلا قائمشهر با مادر شهید والامقام رضاعلی بابایی و آزاده جانباز نظرعلی اصغری دیدار کرد.

انتهای پیام
captcha