همایش بزرگداشت امامزادگان در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4144456
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

همایش بزرگداشت امامزادگان در همدان برگزار می‌شود

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدانحجت‌الاسلام سید‌علی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: همایش بزرگداشت امامزادگان استان همراه با تجلیل از هیئت امنا و خادمان این بقاع متبرکه و مساجد، فردا، 9 خردادماه، ساعت ۱۰:۳۰ برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در این همایش از ۲۵ نفر از هیئت امنای شاخص و 10 نفر از خادمان ممتاز مساجد و امامزادگان تجلیل خواهد شد. این هیئت امنا و خادمان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ارتباط با خیرین و تهیه بسته‌های معیشتی و همچنین در زمینه‌های قرآنی فعالیت‌های خوبی داشته‌اند و در ارزیابی آنها این شاخص‌ها در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه 10 امامزاده شاخص در استان وجود دارد، افزود: از این امامزادگان شاخص فقط امامزاده عبدالله همدان، امامزاده سطح یک است که تعیین هیئت امنای آن از طریق سازمان اوقاف انجام می‌گیرد و ۹ امامزاده دیگر نیز سطح دو هستند که تعیین برنامه‌ها و هیئت امنای آنها به‌صورت استانی انجام می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در سطح‌بندی امامزادگان فاکتورهای درآمدی بقعه، زیرساخت‌های فیزیکی و عمرانی، ظرفیت شبستان و... در نظر گرفته می‌شود. همچنین 10 امامزاده شاخص استان در طرح قرار دوازدهم و شمیم خدمت فعال هستند.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان اضافه کرد: استان همدان دارای ۲۱۳ امامزاده فعال است که از این تعداد ۱۰ بقعه شاخص هستند و در سطوح یک و دو طبقه‌بندی می‌شوند و ۲۰۳ بقعه نیز در سطح ۳ قرار دارند.

انتهای پیام
captcha