کارگزاران حج قدر جایگاه خود را بدانند
کد خبر: 4142454
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

کارگزاران حج قدر جایگاه خود را بدانند

استاندار مازندران در نشست با کارگزاران حج استان گفت: کارگزاران باید قدر این جایگاه خود را بدانند، چراکه هیچ مسئولیتی به اندازه خدمت به حجاج اسلامی دارای ارزش الهی نیست.

نشست استاندار مازندران با کارگزاران حج

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، 31 اردیبهشت در دیدار با کارگزاران حج استان، گفت: دشمنان هر چه تلاش کردند که تفکر ناب اسلام محمدی را که حاصل تفکر و اندیشه حضرت امام(ره) و امامین انقلاب است را مخدوش کنند در رسیدن به این هدف شوم خود ناکام ماندند و اکنون تمام مسلمانان جهان با محوریت جمهوری اسلامی ایران مسیر حج ابراهیمی را دنبال می کنند.

وی افزود: به برکت تفکر امام خمینی(ره) و تدبیر رهبری معظم انقلاب، جمهوری اسلامی ایران اکنون به عنوان یک قطب بزرگ معنوی مورد توجه تمام آزادی خواهان جهان قرار گرفته است.

حسینی‌پور تصریح کرد: مسئولیت در نظام اسلامی یک تکلیف و از منظر آموزه‌های اسلامی نیز تلاش برای ارایه خدمت بی‌منت به مردم است، مسوولیت در نظام اسلامی با هدف ارائه خدمت به مردم و کسب رضای الهی توفیق بزرگی است که خداوند نصیب هر کسی نمی‌کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه اخلاق حرفه‌ای و سازمانی در مجموعه حج و پاسخ‌گویی کارگزاران حج به اقشار مختلف مردم نیز از قدر و جایگاه والایی برخوردار است که باید قدردان آن باشیم، خاطرنشان کرد: کارگزاران حج اسلامی در حال تلاش برای رسیدن انسان‌ها به راه رستگاری هستند و حجاج نیز می‌توانند هر کدام یک سفیر الهی در جامعه باشند. کسانی که در مسیر خانه خدا در تلاش هستند، در رشد و تعالی جامعه ما نیز نقش تأثیرگذاری دارند.

وی از حج به‌عنوان بزرگترین کنگره اسلامی و شکوه مندترین محفل بین خالق و مخلوق نام برد و  اظهار کرد: کارگزاران باید قدر این جایگاه خود را بدانند و هیچ مسئولیتی به اندازه خدمت به حجاج اسلامی دارای ارزش الهی نیست. کارگزاران برای انجام تکالیف کامل حج برای تک تک زائران مسئولیت دارند و تمام تلاش ها باید بر این امر استوار باشد که تمام اعمال مربوط به مناسک حج باید توسط تک تک حجاج به طور کامل انجام شود.

استاندار مازندران با اشاره به ازسرگیری روابط با عربستان، گفت:  به نظر می‌رسد که امسال در مقایسه با سال‌های گذشته در ارتباط با وضعیت و نحوه ارائه خدمات به حجاج ایرانی وضعیت مطلوبتری داشته باشیم.

اعزام بیش از چهار هزار و ۴۰۰ زائر مازندرانی به حج

در ادامه عباس اسمعیلی، مدیر کل حج و زیارت مازندران نیز تعداد زائران حج تمتع امسال این استان را بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد از سه‌شنبه، سوم خرداد به مدینه منوره اعزام می‌شوند.

وی افزود:‌ این تعداد افراد شامل زائران و عوامل اجرایی کاروان‌های حج مازندران هستند که به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

اسمعیلی تعداد کاروان‌های حج تمتع امسال مازندران را ۳۰ کاروان اعلام کرد و ادامه داد:‌ این تعداد زائر مازندرانی تا هشتم خرداد از طریق فرودگاه شهدای ساری به عربستان اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران از افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد زائران حج تمتمع امسال در مازندران به عنوان ویژگی این سفر اشاره کرد و گفت:‌ پارسال یک هزا رو ۵۰۰ نفر از مازندران به این سفر رفتند و امسال با این رشد تعداد بیشتری به عربستان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد زائران مازندارنی سالمند و بیش از ۶۵ سال سن دارند، ‌افزود: حتی در برخی از کاروان‌های این استان افرادی با سن بالای ۸۰ سال، قرار است به حج تمتع اعزام شوند.

اسمعیلی خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط کرونایی و برگزار نشدن حج تمتع طی سالهای اخیر، بیشتر این افراد مسن و ‌جاماندگان از حج تمتع سال ۱۳۹۹ هستند.

اعزام حجاج مازندرانی به سرزمین وحی در قالب ۱۹ پرواز از سوم خردادماه امسال آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha