آگاهی و بصیرت مردم توطئه دشمنان را با شکست مواجه کرد
کد خبر: 4141572
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
استاندار مازندران:

آگاهی و بصیرت مردم توطئه دشمنان را با شکست مواجه کرد

سیدمحمود حسینی‌پور گفت: دشمنان با رفتار مسموم رسانه‌ای از سخیف‌ترین روش‌ها برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کردند، اما آگاهی و بصیرت مردم این توطئه شوم آنان را با شکست مواجه کرد.

نشست شورای آموزش و پرورش مازندرانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، در نشست شورای آموزش و پرورش استان با عنوان اینکه فلسفه وجودی جهاد تبیین برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در آموزش و پرورش نیاز به بازنگری دارد، گفت: جایگاه جهاد تبیین مدنظر رهبری معظم انقلاب در دستگاه تعلیم و تربیت باید مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از افراد صاحب‌نظر، برنامه‌ای تهیه و تدوین شود تا جهاد تبیین در دستگاه تعلیم و تربیت به‌درستی فرهنگ‌سازی شود، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب باید در آموزش و پرورش مورد توجه بیش از پیش و اصولی قرار گیرد و تمام برنامه‌ها نیز در راستای این مهم باشد.

استاندار مازندران با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروهی به‎منظور بررسی و واکاوی اقدامات صورت گرفته در راستای بیانیه گام دوم انقلاب در این استان بیان کرد: موفقیت‌های آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی باید به‌درستی برای مردم تبیین و بازگو شود. مردم باید بدانند که نیروهای علمی و متخصصان کشورمان خروجی دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

حسینی‌پور با بیان اینکه به برکت انقلاب رویش‌های مطلوبی در آموزش و پرورش اتفاق افتاد که باید به‌درستی این رویش‌ها را به مردم معرفی کنیم، ادامه داد: پیشرفت کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی حاصل رویش‌های برآمده از دستگاه تعلیم و تربیت است. اساس کار ما دفاع از عملکرد معلمانی است که در طول ۴۴ سال گذشته برای تربیت نیروی انسانی مؤمن و متعهد و متخصص تلاش کردند و این موفقیت‌ها باید برجسته شود.

وی گفت: کمترین ریزش‌ها، باید به‌عنوان بزرگترین دغدغه مورد توجه قرار گیرد و اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در مدارس کشورمان رخ داد، بیانگر این است که عملکرد آموزش و پرورش و خروجی آن نیز مطلوب بوده است و دشمنان نیز به همین علت این دستگاه تعلیم و تربیت را مورد هدف قرار داده‌اند. دشمنان با رفتار مسموم رسانه‌ای از سخیف‌ترین روش‌ها برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کردند، اما آگاهی و بصیرت مردم این توطئه شوم آنان را با شکست مواجه کرد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه تأثیر ۴۰ درصدی معدل در موفقیت دانش‌آموزان در کنکور امسال، نقش مؤثری در شایسته‌سالاری دارد، افزود: امروز با این روش می‌تو انیم ادعا کنیم همه اقشار دانش‌آموزی با توجه به تلاش آنان در مدارس، از شانس موفقیت در کنکور نیز برخوردارند و داریم به عدالت آموزشی نزدیک می‌شویم.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون نهایی امسال با توجه به نقش ۴۰ درصدی معدل دانش‌آموزان در کنکور امسال از حساسیت خاصی برخوردار است، تأکید کرد: به لحاظ حساسیت‌های موجود در برگزاری آزمون نهایی، نیازهای سخت‌افزاری آموزش و پرورش باید تأمین شود. مازندران به‌شدت نیازمند تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص به‌ویژه در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری است و تنها راه رسیدن به توسعه پایدار نیز توجه به این امر مهم است.

استاندار مازندران در پایان گفت: نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص بر کسی پوشیده نیست و باید نسبت به این امر مهم، برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha