کاهش ۳ درصدی آمار طلاق در مازندران
کد خبر: 4141299
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران خبر داد

کاهش ۳ درصدی آمار طلاق در مازندران

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی مازندران با محوریت طلاق، از موفقیت دولت سیزدهم در کاهش سه درصدی آمار طلاق در مازندران خبر داد.

موفقیت دولت سیزدهم در کاهش ۳ درصدی آمار طلاق در مازندران

به گزارش ایکنا از ماندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، روح‌الله سلگی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران، در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی مازندران با محوریت طلاق گفت: شیوع طلاق در خانواده‌های مازندرانی به 2.8 درصد رسید.

وی از ثبت ۱۹ هزار و ۵۰۶ واقعه ازدواج و ۲ هزار و ۵۱۶ واقعه طلاق طی سال گذشته در مازندران خبر داد و افزود: اجرای سیاست جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده در مازندران به صورت جدی پیگیری می‌شود.

سلگی تصریح کرد: برخلاف کسانی که معضل طلاق را مسائل اقتصادی می‌دانند، باید گفت که علت واقعی بروز آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق در مازندران ناشی از مشکلات فرهنگی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، با تاکید بر لزوم توجه به کار فرهنگی در حوزه اجتماعی، خاطرنشان کرد: فرمانداران مازندران در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش محوری دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به تلاش گسترده دشمنان برای ایجاد بحران هویت در کشورمان در اینجا لازم است که دانشگاه مازندران برای بررسی و ریشه‌یابی این مسائل و مشارکت در ارائه راهبردهای علمی ورود پیدا کند.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: ۴۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی رخ می دهد، همکاری و هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های محوری برای کاهش معضل طلاق در استان واجب و ضروری است.

در ادامه این نشست معاون دادگستری و مدیر کل ثبت و احوال استان نیز به ارایه گزارشی از وضعیت طلاق و ازدواج در مازندران و آمار مقایسه‌ای آن با سال های گذشته پرداختند.

انتهای پیام
captcha