امام(ره) اندیشه سیاسی شیعه را در کانون توجه محافل دنیا قرار داد
کد خبر: 4141198
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
استاندار مازندران:

امام(ره) اندیشه سیاسی شیعه را در کانون توجه محافل دنیا قرار داد

فرماندار ساری با بیان اینکه امام خمینی(ره) مبدأ حرکت ما است، گفت: امام(ره) با انقلاب اسلامی اندیشه سیاسی شیعه را در کانون توجه محافل سیاسی و دانشگاهی دنیا قرار داد.

استاندار مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، نشست ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) شهرستان ساری، 25 اردییهشت ماه به ریاست فرماندار ساری و با حضور اعضای ستاد در محل فرمانداری ساری برگزار شد.

محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری، در این نشست ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره  1200 شهید شهرستان ساری و شهدای 15 خرداد و تسلیت پیشاپیش رحلت امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) به‌دنبال از بین بردن و برچیدن استبداد داخلی و استعمار خارجی بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مبدأ حرکت ما است، افزود: امام(ره) با انقلاب اسلامی، اندیشه سیاسی شیعه را در کانون توجه محافل سیاسی و دانشگاهی دنیا قرارداد.

نوبخت تصریح کرد: امام خمینی(ره) نه یک سیاست.پیشه بلکه یک متفکرِ اسلامی بود که با اندیشه سیاسیِ دینی، گفتمانِ بهبود، پیشرفت، تعالی و ترقی را با تشکیل دولت و مجلس بی‌طمع می‌خواست.

فرماندار ساری با بیان  اینکه مقام معظم رهبری، امام خمینی(ره) را شخصیتی تحول‌گرا و وحدت‌آفرین معرفی کرده و یکی از این ابعاد تحول را اجرای عدالت می‌دانستند، بیان کرد: مردم‌باوری امام خمینی(ره) تشریفاتی نبود و همواره به مسئولان توصیه می‌فرمودند که رضایت و اعتماد مردم را به‌عنوان سرمایه‌های عظیم اجتماعی مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار کرد: بهترین کسی که می تواند راه امام خمینی(ره) را امروز برای جامعه تحلیل، تبیین و تفسیر کند، مقام معظم رهبری است.

نوبخت در پایان ضمن اشاره به هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن آئین‌های ارتحال امام خمینی(ره) در سطح شهرستان ساری و گرامیداشت شهدای 15 خرداد، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، بخشداری‌ها، نهادهای متولی و فرهنگی با برنامه‌ریزی مدون در جهت برنامه‌های اعزام جوانان و نوجوانان به حرم مطهر امام(ره)، فضاسازی شهری و ... اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha