طلاق و پیری جمعیت از چالش‌های مورد توجه در استانداری مازندران است
کد خبر: 4140476
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

طلاق و پیری جمعیت از چالش‌های مورد توجه در استانداری مازندران است

روح الله سلگی گفت: طلاق و پیری جمعیت دو اولویت مهم استانداری مازندران در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که برای مقابله با آن به همت دستگاه‌های اجرایی برنامه داریم. ‎

طلاق و پیری جمعیت دو اولویت مهم استانداری مازندران در حوزه آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، روح الله سلگی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، روز گذشته، 22 اردیبهشت‌ماه  در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی استان، که در محل استانداری برگزار شد، گفت: از دانشگاه مازندران درخواست کرده‌ایم که همه پایان نامه‌های دانشجویان طی پنج سال اخیر در موضوعات فرهنگی اجتماعی استان را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهند.

وی افزود: طلاق و پیری جمعیت دو اولویت مهم استانداری مازندران در حوزه آسیب‌های اجتماعی است. فرمانداران مکلفند هر هفته گزارش کارگروه اجتماعی با تمرکز بر این دو اولویت را اعلام کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه چالش طلاق و پیری جمعیت صرفاً ریشه اقتصادی ندارد، اظهارکرد: توجه به انگاره‌ها و آموزه‌های غیراصیل و غیربومی و خرده فرهنگ‌های وارداتی و غیردینی و بی‌توجهی به فرهنگ اصیل بومی از عوامل اصلی شکل‌گیری این چالش هستند.

وی گفت: برنامه‌های ایجابی فرهنگی، بازگشت به ارزش‌ها و آداب و سنن اصیل مازندران و جشنوارهای بومی محلی مهم‌ترین راهبرد ما در مقابله با موج فرهنگ‌های وارداتی و هجمه فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha