نقش بانوان در تحقق امر ظهور
کد خبر: 4140353
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

نقش بانوان در تحقق امر ظهور

یک کارشناس مهدویت مرکز تخصصی مهدویت قم با بیان اینکه لازمه تحقق امر ظهور تربیت نسلی مهدوی است، گفت: امروزه مهمترین وظیفه زن و مادر، تربیت فرزند صالح و استحکام بنیان خانواده است.

مهدویت

معصومه انصاری، کارشناس مهدویت مرکز تخصصی مهدویت قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، درباره نقش زن در ترویج فرهنگ مهدوی، گفت: در مبحث نقش زن در ترویج فرهنگ مهدوی ابتدا به بررسی جایگاه زن به‌عنوان فرد منتظر در جامعه امروز پرداخته و مهمترین وظیفه یک زن و مادر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: در این مورد از کلام حضرت ولیعصر(عج) استفاده کنیم؛ دعایی از حضرت وجود دارد تحت عنوان «اللهم ارزقنا توفیق طاعه» در این دعا حضرت ویژگی‌‌های مختلف اقشار جامعه را بر می‌شمارند و وقتی به زن می‌رسند می‌فرمایند خدایا به زنان جامعه ما حیا و عفت عنایت بفرما.

این کارشناس مهدویت اظهار کرد: حال این سوال مطرح می‌شود که چرا در میان این همه ویژگی که وجود دارد حضرت این ۲ ویژگی را برای زنان عنوان کرده است؟

وی بیان کرد: با توجه به جنگ سخت و نرم دشمن علیه اسلام می‌توان پاسخ گفت که در جنگ سخت مرزها مشخص است، میزان خصومت دشمن واضح است و با توجه به اینکه جوانان در مکتبی به‌نام عاشورا رشد کرده‌اند، این مکتب روحیه جهادگری و ایثار و شهادت را در آنها قوی کرده است که برای دفاع از اسلام و اعتقاداتشان در میدان حاضر شده و نه تنها جانشان را در این راه می‌دهند بلکه شهادت را بالاترین مقامی می‌دانند که می‌توان به دست آورد.

انصاری افزود: دشمن بارها این راه را آزموده و شکست خورده است و به این نتیجه رسیده که با چنین جوانانی نمی‌توان از راه جنگ سخت وارد شده و آنها را به زانو درآورد، پس تصمیم گرفته مبارزه با اسلام و جوانان شیعی و مهدوی را از طریق جنگ نرم دنبال کند که در اتاق‌های فکر‌شان به بحث و تحقیقات گسترده پرداخته و به ۲ نتیجه مهم رسیدند.

وی در ادامه گفت: دشمنان دریافتند که اگر ۲ ویژگی را از جامعه اسلامی بگیرند بیش از نیمی از راه را به سادگی طی کرده‌اند؛ آن ۲ ویژگی حیا و عفت زنان مسلمان و غیرت و روحیه جهادگری مردان جامعه اسلامی است.

این کارشناس مهدویت ادامه داد: اما زن کیست؟ دشمنان از حیا و عفت کدام زن سخن می‌گویند؟ این زن؛ همسر و رکن خانواده است، این زن؛ مادر خانواده‌ای است که کودکان زیر دستش رشد می‌کنند و تربیت می‌شوند، حالا اگر حیا در این زنان کمرنگ شود ناخودآگاه جامعه رو به سوی انحطاط خواهد رفت.

وی اظهار کرد: متأسفانه امروزه دنیای غرب و شرق رسانه‌های گسترده‌ای را به خط کرده تا علیه این موضوع و تحقق اهداف شوم آنها تلاش کنند و تحت عنوان جاهلیت مدرن؛ پوشاک، خوراک، تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بومی را که قدمتی به بلندای تاریخ دارد تحت سیطره خود در آورده‌اند.

انصاری گفت: با توجه به موارد عنوان شده متوجه کلام حضرت ولی‌‌عصر(عج) و اهمیت دو ویژگی حیا و عفت می‌شویم که امروزه مهمترین وظیفه زن و مادر، تربیت فرزند صالح و استحکام بنیان خانواده است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در این سال‌ها بسیار بر امر فرزندآوری و تربیت نسل انقلابی و مهدوی اشاره و تأکید کردند که تربیت باید در دوران کودکی شکل بگیرد و از همان دوران طفولیت با توجه به فهم و درک کودک مفاهیم و آموزه‌های دینی و مهدوی به او تعلیم داده شود.

کارشناس مهدویت مرکز تخصصی مهدویت قم، در تأیید امر تربیت کودکان افزود: نبی‌مکرم اسلام می‌فرماید «آنچه در کودکی آموخته می‌شود مانند نقشی بر سنگ ماندگاری دارد» نظام تربیت کودک هم باید از همان دوران آغاز شود.

وی افزود: علت اصلی اینکه گاه جوانان در مقابل هجمه‌ها و جاهلیت مدرنی که به خوردشان می‌دهند یارای ایستادگی ندارند و نمی‌توانند در طوفان حوادث سره را از ناسره تشخیص دهند همین موضوع است؛ چون اطلاعات و پشتوانه قوی علمی و دینی که از کودکی همراه‌شان بوده و رشد کرده باشد، وجود ندارد.

انصاری در پایان با تأکید بر اینکه آموزش مبانی دینی و فرهنگی باید از دوران کودکی آغاز شود، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند «قلب کودک مانند زمین است، هر آنچه در آن بکاری رشد پیدا می‌کند‌» پس چه بهتر که این بذر را ما زودتر بکاریم پیش از آنکه دشمن این کار را بکند تا این بذر مهدوی تبدیل به درختی تنومند شود و سبب ایجاد خانواده مهدوی و جامعه مهدوی شده و سرانجام مقدمات ظهور حضرت ولیعصر(عج) را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha