آمران به معروف از سوی مردم حمایت شوند
کد خبر: 4138677
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
امام جمعه ساری:

آمران به معروف از سوی مردم حمایت شوند

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی با گلایه‌مندی از اوضاع نابسامان بی‌حجابی در جامعه امروز گفت: همه ما باید از آمران به معروف و نهادهایی که از حجاب و عفاف دفاع می‌کنند، نظیر نیروی انتظامی حمایت کنیم.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، ۱۵ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که با حضور مردم مؤمن و خداجوی دیار علویان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: چیزی بهتر از تقوا نیست و باتقوا می‌شود همه خوبی‌ها را به دست آورد.

وی افزود: رعایت عفاف و حجاب، انفاق، روزه‌داری، حلال‌خواری، عبادت، خود را از گناه حفظ  کردن و... سختی دارد که مطابق احادیث و روایات باید بر این سختی‌ها صبر پیشه کرد، چراکه خدا با صابرین و انسان باتقواست.

آیت‌الله محمدی لائینی با اشاره به گرامیداشت یاد و نام شیخ صدوق و مرحوم کلینی تصریح کرد: این بزرگان در حفظ آثار اهل بیت(ع) نقش‌آفرین بودند. از این برزگان باید درس جهاد علمی و فرهنگی و دفاع از حریم اهل بیت(ع) را بیاموزیم.

خطیب جمعه ساری ضمن گرامیداشت یاد و نام حضرت عبدالعظیم حسنی و حمزه سیدالشهدا(ع) بیان کرد: ما از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) باید درس دینداری و اعتقادات دینی را بیاموزیم و از حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) باید درس حماسه، فداکاری، جهاد و شهادت را بیاموزیم.

امام جمعه ساری با اشاره به سیره علمی و رفتاری شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، گفت: این عالم وارسته در سنگر علم، جهاد، تقوا، امامت جمعه،‌ نمایندگی ولی فقیه و... برکات بی‌شماری را در جای جای ایران اسلامی رقم زدند.

وی با اشاره به سالگرد شیخ محمد کوهستانی(ره) بیان کرد: این عالم فقیه و وارسته در عمر با برکتشان در راستای تربیت دینی طلاب بسیار کوشیدند. شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی از جمله شاگردان آیت‌الله کوهستانی بودند.

محمدی لائینی با اشاره به جایگاه صرفه‌جویی در دین اسلام گفت: همگان باید در مصرف بهینه آب و دیگر حامل‌های انرژی نظیر برق، گاز و بنزین کوشا باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گلایه‌مندی از اوضاع نابسامان بی‌حجابی در جامعه امروز بیان کرد: همه ما باید از آمران به معروف و نهادهایی که از حجاب و عفاف دفاع می‌کنند، نظیر نیروی انتظامی حمایت کنیم.

وی ضمن گرامیداشت شهید حمیدرضا الداغی، شهید امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: کشف حجاب توطئه و هجمه دشمنان اسلام است و این هجمه‌ها مقدسات اسلامی را نشانه گرفته است و باید حساس و هوشیار باشیم.

محمدی لائینی بر لزوم برخورد جدی با قاتلان این شهید والامقام تأکید کرد و از دستگاه قضا خواست در امر مجازات این خاطیان تعلل نکند.

امام جمعه ساری ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید استاد مرتضی مطهری(ره) به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که توقع ما از معلمان این است که دانش‌آموزان را به حضور در مراکز برکت‌آفرین «مساجد و هیئت‌ها» تشویق کنند.

انتهای پیام
captcha