برگزاری آیین بزرگداشت شهید آیت‌الله سلیمانی در دانشگاه آزاد ساری
کد خبر: 4138399
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

برگزاری آیین بزرگداشت شهید آیت‌الله سلیمانی در دانشگاه آزاد ساری

آیین بزرگداشت شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی که با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، استادان و دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، ۱۳ اردیبهشت در آیین بزرگداشت شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی که با حضور اساتید و دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد، گفت: خدای بزرگ از علم و عالم فراوان سخن گفته است، از این خانواده بیش از ۸۰۰ بار در قرآن نام برده شده است.

وی افزود: در اولین سوره‌ای که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است، واژه علم، قرائت و قلم آمده است؛ پس هیچ برچسب و اتهامی به‌خصوص برچسب بی‌توجهی به علم و دانش به دین اسلام نمی‌چسبد.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه اسلام دین علم و معرفت است، بر لزوم تجلیل از علم و عالم  باتوجه به احادیث و سخنان بزرگان دین، تصریح کرد: دنیا همه‌اش جهل و جهالت است مگر آنجاهایی که علم است، علم حجتی علیه عالم است، منتها علم در فرهنگ دین دو پیوست دارد که بسیار مهم است و یک پیوست، مسئله عمل است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پیوست دوم علم، اخلاص است، اظهار کرد: عالم باید عمل با اخلاص داشته و عامل و مخلص باشد‌. اخلاص در معرض خطر است.

وی بیان کرد: متأسفانه گاهی عالم انگیزه‌های خدایی را از دست می‌دهد، حواس کسانی که اخلاص دارند باید جمع باشد، اگر خاتمه کار عبادت، ایمان، تقوا، خدمت و شهادت باشد، نشان‌دهنده عمل با اخلاص است اما اگر به عاقبت‌های بدی رسید، خبری از اخلاص نیست.

وی ابراز کرد: شهید آیت‌الله سلیمانی هم عالم بودند و هم فعال و جهادی، این شخصیت مسئولیت‌های فراوانی داشت، با یک خودروی پیکان به دانشگاه‌های استان‌های مازندران و گیلان و گلستان سفر می‌کردند، در بخش دانشگاهی و حوزوی خدمات فراوانی از جمله کمک به تأسیس دانشگاه‌های متعدد و مدارس علمیه ارائه کردند، امید است که دانشگاه آزاد و دانشگاه مازندران یک بخش و قسمتی را به نام این شهید نام‌گذاری کند.

انتهای پیام
captcha