جمعی از مربیان و فعالان قرآنی با امام جمعه علی آبادکتول دیدار کردند
کد خبر: 4138229
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

جمعی از مربیان و فعالان قرآنی با امام جمعه علی آبادکتول دیدار کردند

به‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم جمعی از مربیان و فعالان قرآنی با امام جمعه علی آبادکتول روز گذشته، ۱۲ اردیبهشت در دفتر امام جمعه علی‌آبادکتول دیدار کردند.

حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه علی آبادکتول

به گزارش ایکنا از گلستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم امام جمعه علی آبادکتول روز گذشته، ۱۲ اردیبهشت با جمعی از مربیان و فعالان قرآنی در دفتر امام جمعه علی‌آبادکتول دیدار کردند.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد، امام جمعه علی آباد کتول ضمن تجلیل از مقام و جایگاه معلم گفت: مقام معلمان با ملائک برابر است و خداوند بر ملائک و معلمان درود فرستاده است. مقام و شأن بالای معلم باید در جامعه ارج نهاده شود و معلمان باید با فراغ بال به گسترش اندیشه‌های آرمانی و الهی در جامعه و تربیت و آموزش دانش‌آموزان بپردازند.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد شخصیت معلمان را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: خانواده‌ها به جامعه فرهنگیان اعتماد دارند و حتی شاید در مواردی به اقوام و آشنایان خود اعتماد نداشته باشند اما خیال آنها از سپردن فرزندان‌شان به معلمان راحت است و این بزرگترین ارزش و سرمایه برای فرهنگیان است و باید از این فرصت ارزشمند برای روشنگری و نشان دادن مسیر صحیح به دانش آموزان استفاده کرد.

امام جمعه علی آبادکتول نقش مربیان قرآن و خانه‌های قرآنی را در جامعه بی‌بدیل دانست و گفت: باید هر مربی قرآن سعی کند در منازل مردم، جلسات قرآنی داشته باشند امروز بهترین وسیله برای مبارزه با فتنه‌های دشمن، بردن قرآن به خانه‌های مردم است.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد با بیان‌ اینکه آموزش مربیان قرآن و احیای روح قرآن در جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد، گفت: ما دارای یک جامعه قرآنی و فرهنگ دینی - قرآنی هستیم این امر به برکت خون شهداء و وجود رهبر قرآنی برای ما فراهم شده است.

وی با بیان‌ اینکه در مسیر پیشرفت‌های علمی و صنعتی و استفاده از این علوم نباید از علوم و معارف دینی غافل شد، گفت: با تمسک به ظرفیت‌های دینی و اعتقادی می‌توان بر بسیاری از تهاجمات و آسیب‌های اجتماعی غلبه پیدا کرد.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد با بیان‌ اینکه تعلیم و آموزش مربیان قرآنی به تحکیم باورهای اعتقادی در جامعه و خانواده کمک شایانی می‌کند، گفت: وظیفه‌ای خطیری بر دوش معلمان این مرز و بوم است آنها باید با روشنگری و بیان دلایل منطقی آموزه‌های اسلامی را برای نسل جوان بازگو کنند و نگذارند جوانان تحت تأثیر شبکه‌های بیگانه و شبهه افکنی استکبار جهانی از مسیر درست منحرف شوند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha