یادواره ۱۲۰۰ شهید ارتش لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4135437
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
فردا

یادواره ۱۲۰۰ شهید ارتش لرستان برگزار می‌شود

یادواره امیران و ۱۲٠٠ شهید ارتش لرستان به‌مناسبت گرامیداشت دهه ارتش، ۳۱ فروردین‌ماه در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

یادواره شهدابه گزارش ایکنا از لرستان، مراد خوشکنار، فرمانده لشکر ۸۴ پیاده لرستان، امروز، ۳۰ فروردین‌ماه در یک گفت‌وگوی خبری که از سیمای افلاک پخش شد، گفت: ارتش لرستان در دوران دفاع مقدس ۱۲۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه شهدای لشکر ۸۴ پیاده استان لرستان در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های فتح‌المبین، والفجر ۱، والفجر ۳، ظفر، کربلای ۶، محرم، عاشورای ۱، محمد رسول‌الله(ص) به فیض شهادت رسیدند، افزود: یادواره شهدای ارتش صبح فردا، ۳۱ فروردین‌ماه با حضور مسئولان استان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ساعت ۱۰ در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

خوشکنار گفت: سرتیپ شهید شاهمراد نقدی یکی از جوانان برومندی بود که برای امنیت وطن و اسلام عزیز از جان شیرین خویش گذشت و نگذاشت یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد. این شهید سرافراز متولد ۱۳۲۹ در خرم‌آباد و تنها یکی از ۱۲۰۰ شهید لرستانی ارتش در لشکر ۸۴ پیاده لرستان است؛ لشکری پیشرو که در عملیات فتح‌المبین مسیر ارتباطی لشکر ۱۰ عراق را از کار انداخت و توپخانه ارتش عراق را تصرف کرد.

یادآور می‌شود، سرتیپ شهید شاهمراد نقدی در چهارم فروردین ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی دشت عباس به دست دشمن بعثی به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha