برگزاری کارگاه تخصصی تولید محتوا در نمایشگاه کتاب ساری
کد خبر: 4135127
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

برگزاری کارگاه تخصصی تولید محتوا در نمایشگاه کتاب ساری

کارگاه آموزشی تخصصی تولید محتوای کتاب و کارگاه تخصصی ویراست کتاب در حاشیه نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی اداره ارشاد مازندران با حضور ناشران و نویسندگان برگزار شد.

برگزاری کارگاه تخصصی تولید محتوا و ویراست در نمایشگاه کتاب ساری

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری و اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، کارگاه آموزشی تخصصی تولید محتوای کتاب و کارگاه تخصصی ویراست کتاب، امروز، 29 فروردین در حاشیه نماشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور ناشران و نویسندگان برگزار شد.

این کارگاه‌ها که با استقبال فعالان حوزه نشر استان برگزار و به صورت عملیاتی درباره مباحث تولید کتاب و مشکلات این حوزه بحث و بررسی شد.

علی رمضانی پاجی، مدرس کارگاه آموزشی تخصصی تولید محتوای کتاب به برخی از چالش‌های این حوزه اشاره  کرد و خواستار توجه ناشران و فعالان حوزه نشر به مباحث اساسی تولید محتوا شد.

وی با تأکید بر توجه به مقدمه و پیشگفتار در تولید محتوا، افزود: کتاب‌ها از دو لحاظ ساختاری و محتوایی مورد بررسی قرار می‌گیرند و انتظار است که نویسندگان و ناشران برای محتوا وقت بیشتری گذاشته و حساسیت بیشتری خرج دهند.

رمضانی پاجی تصریح کرد: مسئله بعدی که باید به آن توجه ویژه ای شود این است که در صفحه‌آرایی حساسیت‌های لازم را اعمال کنند.

در ادامه این کارگاه آموزشی زین‌العابدین درگاهی، مدرس کارگاه ویراستاری در جمع ناشران و نویسندگان گفت: ویراستار زمینه ارتقای یک متن را فراهم می‌کند.

وی افزود: ناشر باید مقررات قانونی که برای نشر کتاب وجود دارد را به ویراستار و نویسنده متذکر شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ویراستار یک مشاور برای دفتر نشر است، خاطرنشان کرد: متن باید زیر نظر متخصص از یک فیلتر مناسب رد شود در غیر این صورت ناشر روی آن سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha