رونمایی از تمثال شهید شاخص قرآنی مازندران
کد خبر: 4134612
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

رونمایی از تمثال شهید شاخص قرآنی مازندران

همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران از تمثال سردار شهید شیخ موسی نظری شهید شاخص قرآنی استان در سال 1402 رونمایی شد.

رونمایی از تمثال شهید شاخص قرآنی مازندران

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، امروز 27 فروردین‌اه همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران از تمثال سردار شهید شیخ موسی نظری شهید شاخص قرآنی استان در سال 1402 رونمایی شد.

شهید نظری اهل شهرستان نکا دارای تحصیلات حوزوی بوده و به عنوان قاری و مربی قرآن کریم در دوران دفاع مقدس فعالیت داشته است.

وی علاوه بر فعالیت فرهنگی و قرآنی، ورزشکار رشته‌های رزمی بوده و سابقه فعالیت در رشته خوشنویسی داشته است.

این شهید والامقام در دوران حیات خویش بیش از 500 شاگرد در زمینه آموزش قرآن و مداحی داشته است.

در مراسم رونمایی از تمثال این شهید دفاع مقدس، استاندار مازندران، مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل کتابخانه‌ها و مدیرکل حوزه هنری استان حضور داشته است.

حسینی‌پور، استاندار مازندران با تقدیر از این اقدام ارزشمند، گفت: این اقدامات باعث می‌شود شهدایی که در زمینه تربیت انسان‌ها گام برداشته‌اند، به عموم مردم معرفی شود.

حسینی‌پور اضافه کرد: شهدای ما علاوه دفاع مقدس در حوزه فرهنگی هم انسان‌های اثرگذاری بودند و ممکن است مانند این شهید ناشناخته مانده باشند.

استاندار مازندران، خواستار توجه بیشتر به مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه شهید و شهادت شد و افزود: معرفی توانمندی‌های شهدا از اقداماتی است که باید به آن توجه بیشتری کرد.

یادآور می‌شود، همسر شهید شیخ موسی نظری در حاشیه این دیدار درباره سجایایی اخلاقی این شهید سخن گفت.

انتهای پیام
captcha