اعتبار اشتغال هزار میلیارد تومانی کمیته امداد مازندران در سال جاری
کد خبر: 4134333
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

اعتبار اشتغال هزار میلیارد تومانی کمیته امداد مازندران در سال جاری

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران، گفت: میزان اعتبار اشتغال در سال گذشته 800 میلیارد تومان بود و امسال بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال استان است.

سید موسی عمادی

سید موسی عمادی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران، در گفت‌و‌گو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: حوزه حمایت و سلامت به عنوان بازوی حمایتی کمیته امداد قریب به 60 درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان مازندران 83 هزار خانوار مددجوی تحت پوشش دارد که 74 هزار خانوار معیشت‌بگیر هستند و تعداد آن‌ها به 140 هزار نفر می‌رسد.

عمادی با بیان اینکه کمیته امداد مازندران حدود 36 نوع خدمت را به خانواده‌ها ارائه می‌کند، تصریح کرد: همه‌ خدمات کمیته امداد در حوزه اشتغال، درمان، مسکن، فرهنگی، آموزشی، اهدای جهیزیه داماد و... در راستای توانمندسازی خانواده‌ها است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران خاطرنشان کرد: در سال گذشته به شکر الهی خدمات خوبی به خانواده‌ها ارائه شد، به طور مثال در موضوع جهیزیه تا پایان سال همه متقاضیان موفق به دریافت جهیزیه شدند و دیگر پشت نوبتی نداشتیم.

وی اذعان کرد: در موضوع وام کارگشایی برای تأمین نیازهای اساسی و خرید لوازم ضروری زندگی، جبران هزینه‌های درمانی و... آن‌هایی که پرونده تشکیل داده بودند تا پایان اسفندماه تمامی پشت نوبت‌ها به صفر رسید.

عمادی اظهار کرد: در موضوع اعتباری که برای کمک معیشت داشتیم منابع برای بیش از 2 هزار و 500 خانوار را جذب کردیم و تا پایان اسفندماه سال گذشته اعتبارات برای این خانوار پرداخت شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران ادامه داد: در استان مازندران ماهیانه 54 میلیارد تومان و در طول سال 1401 قریب به 650 میلیارد تومان مستمری به خانوار پرداخت شد که امسال قرار است با مصوبه مجلس این مستمری افزایش پیداکند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌‌های کمیته امداد در سال 1402 در بخش مسکن است، بر حسب توافقی که در سطح کشور به عمل آمد مقرر شد در سال 1402 برای تمامی مددجویان که در روستاها مستأجر و یا فاقد مسکن هستد مسکن‌شان را تأمین کنیم و در استان نیز بین استاندار و مدیر کل کمیته امداد هم این تفاهم‌نامه انجام شد.

عمادی گفت: از ابتدای سال جاری آمار پشت نوبت متقاضیان مسکن را در سطح شهرستان‌ها جمع‌آوری و آن‌هایی که واجد شرایط بودند احصا و تفکیک کردیم، امسال بیش از یک هزار و 300 خانوار وضعیت مسکن‌شان در حال صدور پروانه است و آن‌هایی که زمین نداشتند با تفاهم‌‌نامه‌هایی که با استانداری داشتیم، مقرر شد تا هماهنگی لازم برای اهدای زمین به آن دسته از مددجویانی که زمین برای ساخت مسکن ندارند، با فرمانداران و شهرداران انجام پذیرد.

عمادی گفت: امسال با شعار نباید مددجوی مستأجر و فاقد مسکن داشته باشیم، امسال را آغاز کردیم و این از دستورات ریاست جمهوری است که امیدواریم بتوانیم تحقق ببخشیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران درباره اشتغال افزود: میزان اعتبار اشتغال در سال گذشته 800 میلیارد تومان بود و امسال بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال استان است و امسال قرار است در موضوع اشتغال تا دهک هفت را پوشش دهیم.

انتهای پیام
captcha