۱۲ فروردین به عنوان روز عید ملت شریف ایران اسلامی است
کد خبر: 4130716
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

۱۲ فروردین به عنوان روز عید ملت شریف ایران اسلامی است

نماینده ولی فقیه در مازندران در نماز جمعه این هفته مازندران  از ۱۲ فروردین به عنوان روز عید ملت شریف ایران اسلامی یاد و تاکید کرد: باید این روز را به عنوان یوم الله جشن بگیریم.

آیت الله محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری ۱۱ فروردین، در خطبه‌های نمازجمعه ساری که با حضور نمازگزاران و روزه‌داران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد: با اشاره به تقوا پیشه‌گی، روزه‌داری و بهره‌گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان و تقارن نوروز و ماه رمضان گفت: مسافران و گردشگران در روز طبیعت حرمت ماه رمضان و روزه داران را حفظ کنند.

وی از مردم استان برای برپایی محافل قرآن کریم و تفسیر این مصحف شریف در مساجد و امامزادگان و منازل شخصی تشکر کرد و خواستار احیای محافل خانگی  قرآن کریم در سراسر استان شد.

آیت‌الله محمدی لائینی ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س)، این بانوی بزرگوار اسلام  تصریح کرد:  حضرت خدیجه(س) یه عنوان ام المسلین است، چرا که این بانوی بزرگ اسلام تمامی دارایی و ثروت خود را در راه ترویج دین مبین اسلام مصروف داشته است و ماندگاری دین اسلام مرهون حمایت این بانوی فداکار اسلام است.

امام جمعه ساری با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی(ع)، خاطرنشان کرد: امام دوم شیعیان الگوی صبر، حلم و کرامت بوده است باید سیره آن حضرت مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی از اجرای طرح هر محله یک قربانی به نیت امام حسن مجتبی(ع) در سالروز وادت آن حضرت خبر داد و گفت: امسال تلاش داریم به نیت ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دورن دفاع مقدس تعداد ۱۰هزار و ۴۰۰قربانی در استان انجام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه  باید طبیعت گردی سالم داشته باشیم نه آن که به طبیعت آزار برسانیم و سبب رنجش و نارضایتی خداوند متعال شویم. اظهار کرد: باید در روز طبیعت، طبیعت گردی سالم داشته باشیم و استفاده سالم از طبیعت و دریا مدنظر باشد.

آیت‌الله محمدی لائینی  با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه تعدادی از تورهای گردشگری زمینه‌ساز بروز فساد و فحشاء در مناطق گردشگر هستند، گفت: همچنین بعضی از سفره خانه‌های سنتی پاتوق فساد شده اند و دستگاه‌های ذیربط باید نظارت‌های لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه ساری از پایبندی به نماز، رعایت عفاف و حجاب و روزه داری بعنوان امتحان الهی یاد کرد و ادامه داد: باید مراقب باشیم که در این آزمون‌ها مردود نشویم.

وی  از ۱۲ فروردین به عنوان روز عید ملت شریف ایران اسلامی یاد و تاکید کرد: باید این روز را به عنوان یوم الله جشن بگیریم.

انتهای پیام
captcha