بهره‌گیری از سیره و عملکرد فضلای دین برای موفقیت در جبهه جهاد تبیین
کد خبر: 4130281
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
آیت‌الله لائینی؛

بهره‌گیری از سیره و عملکرد فضلای دین برای موفقیت در جبهه جهاد تبیین

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه روحانیون اهل قلم، سیره علمی و عملی فضلای استان را به رشته تحریر درآورند، گفت: برای موفقیت در جبهه جهاد تبیین، از شاخصه‌ها، سیره و عملکرد فضلای دین در استان بهره گرفته شود.

برای موفقیت در جبهه جهاد تبیین، از شاخصه ها، سیره و عملکرد فضلای دین در استان بهره گرفته شود

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران هشتم فروردین در نشست با اعضای مجمع‌ روحانیون اهل‌ قلم مازندران، از روحانیون و طلاب اهل قلم در استان و مازندرانی‌های مقیم شهر مقدس قم به­ عنوان سرمایه‌های فرهنگی و دینی یاد کرد و گفت: مرحوم حاج شیخ حبیب‌الله طاهری آکردی، استاد حوزه و دانشگاه ، چهره ماندگار دانشگاه تهران، رئیس دانشکده فقه و فلسفه پردیس قم، مرحوم حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، رئیس اسبق حوزه علمیه مازندران و مرحوم آیت‌الله زین‌العابدین باکوئی از جمله مفاخر حوزوی استان بوده‌اند که فقدان این بزرگواران، برای حوزه‌های علميه و جامعه علمی كشور جبران ناپذیر است.

وی ­با تأکید بر لزوم شناسایی علما و بزرگان دین مازندران خواستار تکریم و معرفی علمای فقید و حاضر برای جامعه شد و افزود: روحانیون اهل قلم، سیره علمی و عملی فضلای استان را به رشته تحریر درآورند. برای موفقیت در جبهه جهاد تبیین، از شاخصه‌ها، سیره و عملکرد فضلای دین در استان بهره گرفته شود.

آیت‌الله محمدی‌لائینی تصریح کرد: در کنار معرفی الگوهای حوزه باید نسبت به جذب طلاب جدید نیز اهتمام ویژه داشته باشید، باید اهمیت تحصیل در حوزه و فراگیری علوم دینی برای دانش آموزان تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به معضل پیری جمعیت استان اظهار کرد: طلاب باید در زمینه تشویق جوانان به فرزندآوری و ازدیاد نسل تلاش کنند.

وی افزود: باید برای نامه امام صادق(ع) که به مردم ساری و مازندران نوشتند، سالگرد گرفته شود و همایش و بزرگداشتی پیرامون این نامه برگزار شود، البته باید اصل سندیت این نامه با پژوهش مشخص شود.

انتهای پیام
captcha