برپایی ١٠ نمایشگاه صنایع‌دستی در کردستان
کد خبر: 4128992
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

برپایی ١٠ نمایشگاه صنایع‌دستی در کردستان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ١٠ نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی از ٢٩ اسفند لغایت ١٢ فروردین‌١٤٠٢، در سطح استان کردستان برپا می‌شود.

نمایشگاه صنایع دستی کردستان

فرهاد حامدی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: در ایام تعطیلات نوروز 10 نمایشگاه‌ از آثار ارزشمند هنرمندان توانمند صنایع دستی کردستان در شهرهای مختلف استان از جمله سنندج، بانه، مریوان و ... برپا می‌شود.

وی افزود: در‌ این نمایشگاه‌ها محصولات شاخصی از صنایع‌دستی اصیل و بومی استان از جمله گلیم، کلاش، صنایع‌چوب، زیورآلات، جولایی، ارغوان‌بافی، لباس کُردی و... عرضه خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را احیا و توسعه صنایع‌دستی و معرفی آن به مسافران و گردشگران نوروزی ذکر و بیان کرد: معرفی صنایع‌دستی کردستان و حمایت از هنرمندان این حوزه یکی از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل است.

وی افزود: ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش، ثبت ملی شال‌بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان‌بافی دیوزناو، فرصت‌های طلایی محسوب می‌شوند که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانیم بیش از پیش زمینه‌های ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی در استان را فراهم کنیم.

حامدی در پایان یادآور شد: امیدواریم با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هر‌چه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان کردستان فراهم شود.

انتهای پیام
captcha