دیدار مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با آیت‌الله محمدی لائینی
کد خبر: 4128693
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸

دیدار مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با آیت‌الله محمدی لائینی

مدیرکل و معاونان بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران، امروز، 26 اسفند ماه با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند.

دو هزار و ۴۵۵ جانباز و خانواده شهید مازندران فاقد مسکن هستند

به گزارش ایکنا از مازندران، مدیرکل و معاونان بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران، امروز، 26 اسفندماه با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کردند.

آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در این دیدار با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان یک دستگاه بالادستی نگاه کنند، گفت: وظیفه همه خدمت‌رسانی به خانواده‌هایی است که برای مملکت خون داده و مصیبت دیده‌اند، چرا که امنیت و پیشرفت را از آنها داریم.

وی افزود: در مسائل فرهنگی بیش از آنکه به جسم جامعه جانبازان برسیم مسئول هستیم که به ذهن و دلشان رسیدگی کنیم، حفظ باورها و اعتقادات و سبک زندگی درست خیلی مهم‌تر از رسیدگی به جسم و معیشتشان است، پس مسئولیت معاونت فرهنگی مهم است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: توجه ما بیشتر به فرهنگ دینی و اخلاقی ذیل ارزش‌های اسلامی است، نگاه اعتقادی جانبازان و ایثارگران به این نظام باید حفظ و سبک زندگی اسلامی آنها تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: فکر نکنید وظیفه شما پس از ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگر تمام شده است بلکه پایش رفتاری و شغلی پس از آن از وظایف دیگر شماست، اینها نباید هنجارشکن‌تر از بقیه افراد جامعه باشند و این موضوع وجهه جامعه ایثارگری را زیرسوال می‌برد.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها بهای لازم و رفتار در شان جامعه ایثارگری را با شاغلین این حوزه ندارند، پس رفتار خود این افراد و رفتار جامعه ایثارگری با اینها باید مناسب باشد.

 آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: انتظار ما از مجموعه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران متفاوت است، هر روز حداقل دو صفحه قرآن بخوانند و استغفار کنند، در خانواده‌های خودشان به مسئله حجاب و عفاف توجه کنند.

در ادامه این دیدار سعید کهنسال، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران، با بیان اینکه از روز جانباز تا روز شهید برنامه‌های متنوعی در استان برگزار شده است، گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید آرمان‌ها و سیره شهدا در رفتار و منش مردم و مسئولان نهادینه شود از این رو شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان شکل گرفته است.

وی از شناسایی شاخص‌های ایثار و شهادت در جامعه خبر داد و افزود: این شاخص‌ها براساس استراتژی‌های جدید در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری طراحی شده است.

کهنسال تصریح کرد: نگاه تکریم و تعظیم از خانواده‌ها متأسفانه در برخی دستگاه‌ها کمرنگ است و باید سیر و خط ویژه ای در این زمینه طراحی و همه کارکنان نیز در این راستا آموزش داده شود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران با بیان اینکه بنیاد شهید استان ۱۳۴ دیدار در شهرستان‌ها برای سرکشی امور ایثارگران داشته است و برخی قوانین و قواعد نیز مستلزم باز تعریف است، تصریح کرد: به رغم قوانین موجود ضریب بیکاری جامعه ایثارگری دو برابر سایر اقشار است و سال جاری به هزار نفر مشاوره تحصیلی و شغلی داده شد و امسال ۳۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران و شهدا جذب دستگاه‌های دولتی شدند.

وی اظهار کرد: ۲۷۰ نفر از فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد و فرزندان شهید جذب دستگاه‌های اجرایی شدند و علاوه براین به یک هزار و ۳۹۵ نفر تسهیلات اشتغال داده شده است.

کهنسال از تهیه ۲۵ هزار مترمربع زمین برای ساخت مسکن در نشتارود تنکابن خبر داد و گفت: دو هزار و ۴۵۵ جانباز و خانواده شهید استان فاقد مسکن هستند که یک هزار و ۵۰۰ نفر برای خانه دار شدن معرفی می‌شوند.

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران با نماینده ولی فقیه
دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران با نماینده ولی فقیه
دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران با نماینده ولی فقیه
دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران با نماینده ولی فقیه
دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران با نماینده ولی فقیه
انتهای پیام
captcha