برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآنی «ارمغان وحی» معرفی شدند
کد خبر: 4127798
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآنی «ارمغان وحی» معرفی شدند

رئیس مجمع قرآنی السابقون سیستان‌وبلوچستان گفت: مرحله نهایی بزرگترین رویداد قرآنی استان « ارمغان وحی» در سال ۱۴۰۱ در چابهار برگزار و برگزیدگان برتر این دوره از مسابقات معرفی شدند.

تجلیل از برگزیدگان برتر مسابقات قرآنی در چابهاررضا صفدری، رئیس مجمع‌ قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از استان، اظهار کرد: یکی از توفیقات بزرگ 1401 برگزاری رویداد قرآنی «ارمغان وحی» در استان بود که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، انجمن قرآن زاهدان، سرای قرآن و نهج‌البلاغه زاهدان و مؤسسه نورالثقلین در دو مرحله مقدماتی و نهایی انجام شد.
 
وی ادامه داد: مرحله مقدماتی در زاهدان با استقبال بسیار خوب مردم و دوستداران و دلدادگان به کلام وحی در 35 منطقه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
 
رئیس مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مرحله نهایی که در شهرستان چابهار برگزار شد، شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف مانند قرائت ویژه بزرگسالان، قرائت ویژه جوانان، ترتیل قرآن، حفظ کل قرآن، حفظ موضوعی قرآن ویژه خواهران، حفظ ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجرات ویژه خواهران به مدت ۳ روز در شهرستان چابهار با رقابت بسیار حساس و دیدنی خوش خوانان جامعه قرآنی استان انجام گرفت.
 
وی برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت سیستان و بلوچستان را در رشته قرائت بزرگسالان؛ آقایان حسن نوفرستی به‌عنوان نفر اول، رضا حقیقی‌فر به‌عنوان نفر دوم، محمد عمران جدگال به‌عنوان نفر سوم عنوان کرد و افزود: در رشته قرائت جوانان آقایان محمدمهدی فکری، نفر اول، علیرضا هنردوست نفر دوم و امیرحسین سالاری به‌عنوان نفر سوم مشخص شدند، در رشته حفظ کل قرآن نیز آقایان یاسین حمیدی نیا به‌عنوان نفر اول، ابراهیم باختری نفر دوم و حسین بالار نفر سوم به‌عنوان برگزیدگان برتر در این رشته قرآنی انتخاب شدند.
 
رئیس مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستان ادامه داد: استقبال بانوان در این دوره از مسابقات نیز خوب بود که در رشته حفظ موضوعی ویژه خواهران، خانم‌ها طاهره کلانتری به‌عنوان نفر اول، زهرا حاجی رضایی به‌عنوان نفر دوم و مرضیه کوهستانی به‌عنوان نفر سوم و آمنه مرادیان به عنون نفر چهارم انتخاب شدند، همچنین در بخش حفظ، ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجرات ویژه خواهران، خانم‌ها  سادات هاشمی به‌عنوان نفر اول، حدیثه شجاعی به‌عنوان نفر دوم انتخاب شدند.
 
صفدری با بیان اینکه داوری این دوره از مسابقات نیز برعهده آقایان سیدمحمد حسینی‌پور، امیرحسین رحمتی و رضا صفدری از قاریان ممتاز کشوری بود، گفت: در رشته ترتیل قرآن، آقایان سجاد صفدری نفر اول، ابوالفضل سرگلزایی به‌عنون نفر دوم و حسین عبدالله‌زاده به‌عنوان نفر سوم انتخاب شدند که در پایان این دوره از مسابقات از برگزیدگان برتر تجلیل شد.
 
داوری این دوره از مسابقات نیز برعهده آقایان سیدمحمد حسینی‌پور، امیرحسین رحمتی و رضا صفدری از قاریان ممتاز کشوری بود.
 
انتهای پیام
captcha