مردم سیستان مروج فرهنگ مهدویت در جامعه باشند
کد خبر: 4127010
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
حجت الاسلام پناهیان:

مردم سیستان مروج فرهنگ مهدویت در جامعه باشند

استاد حوزه علمیه قم در جشن نیمه‌ شعبان در زابل گفت: شما مردم سیستان بالاترین فرهنگ را دارید و می‌توانید بنیان‌گذار نمادهای دینی و صادرکنندگان فرهنگ مهدوی باشید؛ به‌گونه‌ای که وقتی کسی به شهر شما آمد بیشتر از جاهای دیگر به یاد امام‌ زمان(عج) بیفتد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دانشگاه، 17 اسفندماه در مراسم جشن نیمه شعبان که در مصلی المهدی(عج) زابل برگزار شد، خطاب به حاضران گفت: من به‌عنوان یک طلبه رهگذر به شما پیشنهاد می‌کنم که در سیستان و زابل منتظرانه‌ترین فرهنگ را جاری کنید و این شهر و این منطقه را امام‌زمانی‌ترین شهر کنید، به‌گونه‌ای که هر کس وارد شهر شما شد علت این امر را بپرسد.

وی ادامه داد: شما مردم سیستان بالاترین فرهنگ را دارید و می‌توانید بنیان‌گذار نمادهای دینی و صادرکنندگان فرهنگ مهدوی باشید؛ به‌گونه‌ای که وقتی کسی به شهر شما آمد بیشتر از جاهای دیگر به یاد امام‌ زمان(عج) بیفتد. مردم سیستان باید بیش از سایر شهرها فرهنگ و آئین امام‌ زمانی داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایش امام محمدباقر(ع) که فرمودند یاران و مقدمه‌سازان ظهور، کسانی هستند که زندگی اقتصادی‌شان با هم است، افزود: یاران آخرین امام با هم یکی و برادرند و مرز مالکیت بین آن‌ها وجود ندارد. از علائم فرهنگ امام‌زمانی‌ها این است که باید تعاون در بین‌شان بیشتر باشد. بعد از ظهور زندگی عاقلانه خواهیم داشت؛ چه در سیستان و چه در نقاط دیگر، مسئولان در خدمت تعاونی‌های قدرتمند مردمی قرار خواهند گرفت و این سبک زندگی امام‌ زمانی است.

پناهیان به فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به آموزش و پرورش که در مدرسه‌ها زندگی جمعی و زندگی تعاونی به دانش‌آموزان یاد بدهید اشاره کرد و گفت: مساجد ما هنگامی امام‌ زمانی می‌شوند که هر کدام محل تجمع و اعتماد مؤمنان و محل کارآفرینی جمعی بشوند. رفاه ممکن است در خیلی جاها باشد، اما از طریق زندگی جمعی نیست، پس پایدار نیست.

وی ادامه داد: مردم سیستان را مردمی سخت‎کوش و باغدارانی بسیار هوشمند می‌شناسیم؛ مسئولان سیستان باید بیش از مدیران سایر نقاط کشور حرف مقام معظم رهبری را که فرمودند میان مردم می‌روید خوب و قابل تحسین است اما، مشارکت مردم را در اداره امور افزایش بدهید، گوش بدهند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: یادتان باشد مردمانی که تک به تک و جدای از هم باشند همیشه مستضعف باقی خواهند ماند، خودمان باید از بین بردن استضعاف را شروع کنیم تا رهبر مستضعفان جهان به فریادمان برسد. شما مطمئناً می‌توانید در دل همین محرومیت‌ها الگویی باشید برای تمدن عظیم اسلامی، الگو از همین روستاهایی که در اثر بی‌آبی دچار مشکلات هستند و در همین شهری که مشکلات متعدد دارد باید ایجاد شود، شما باید الگوی تمدنی ارائه بدهید و می‌توانید این‌کار را بکنید چون زمینه را دارید.

پناهیان افزود: امیدواریم در ماهای آینده با مصوبات دولت سیستان یکی از تجارت‌خانه‌های عظیم کشور در همین منطقه باشد و بلافاصله صنعت توریست در این منطقه رونق پیدا کند، تاریخ با عظمت سیستان و نمادهای افسانه‌ای سیستان باید اینجا محل مطالعه مردمان ما قرار بگیرد.

یادآور می‌شود، مولودی‌خوانی پناهیان، محمود کریمی، محمدحسین پویانفر، سیدمجید بنی‌‌فاطمه و سیدمحمود علوی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha