آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان مازندران برگزار شد
کد خبر: 4126983
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
همزمان با میلاد امام زمان(عج)در ساری؛

آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان مازندران برگزار شد

آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه استان مازندران هفدهم اسفند همزمان با میلاد امام زمان(عج) با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

 

به گزارش ایکنا از مازندرانآیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در این آیین که با همراهی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) گفت: طلاب حاضر امروز با ملبس شدن افتخار سربازی امام زمان (عج) را کسب خواهند کرد.

وی افزود: برای عادل بودن یک جامعه دو شرط لازم است،  نخست اینکه همه آحاد آن عدالت‌خواه و عدالت‌محور باشند، دوم هم اینکه باید حاکمی بر آن جامعه حکومت کند که به اقامه عدل و قسط بپردازد.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: اگر مردم عدالت‌پیشه نباشند، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که حکومتی عدالت را گسترش دهد، همچون حکومت حضرت علی(ع)، بنابراین مردم باید به جایی برسند که از عمق وجودشان به‌ دنبال عدالت باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اگر در انتخابات ملاحظات فامیلی و پولی در نظر گرفته نشود و فقط برای صلاحیت و رضایت خدا باشد، برایند و خروجی خیلی خیلی بهتری را خواهد شد. خاطرنشان کرد: اما همه چیز ما ملاحظات گوناگونی است که جامعه را از عدالت دور می‌کند، باید شخصی باشد که عدالت را اقامه کند، ترکیب آن با قیام عدالت، تبدیل به مدینه فاضله خواهد شد.

وی اظهار کرد: ما اقامه‌کننده عدالت را در پس پرده غیبت داریم، باید خودمان را آماده ظهور کنیم،  جامعه روحانیت باید خالص تر از همه باشد و عملکردی بر اساس موازین عدل و انصاف داشته باشد و  هوا و هوس در خود راه ندهد.

آیت‌الله محمدی لائینی اذعان داشت: تصمیم بگیرید در هر جا و هر نشستی وقتی قرآن خوانده می‌شود حرف نزنید و اگر کسی هم حرف می‌زند به حرفش گوش نکنید، قبل از اینکه آیه‌ای که می‌خواهیم بخوانیم نگاهی به قرآن داشته باشیم، قرائت اشتباه در نماز خواندن نداشته باشیم و نماز را درست قرائت کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: هیچ راهی بافضیلت‌تر از راه سربازی امام زمان(عج) نیست، باید این مزیت را در خانواده خودمان نهادینه کنیم، تقوا داشته باشیم و شان و شئون طلبگی  حفظ کنیم، از بزرگان حوزه به ویژه اساتید اخلاق و شرکت در دروس آنها و عمل به دستورات آنها غافل نباشید.

انتهای پیام
captcha