سیاست نظام اسلامی خودکفایی نیازمندان باشد
کد خبر: 4125726
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
آیت‌الله محمدی‌لائینی:

سیاست نظام اسلامی خودکفایی نیازمندان باشد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه سیاست ما بر این نیست که یک قشر صدقه‌خور داشته باشیم،‌ گفت: سیاست اصلی ما خودکفایی است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی

به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، شب گذشته، ۱۲ اسفند به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست با مدیرکل، معاونان و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و خجسته میلاد امام زمان(عج) و تقدیر از زحمات فعالان این عرصه گفت: سالروز تأسیس یک نهاد انسانی، اقتصادی، انقلابی، جهادی، عاطفی، اخلاقی و تکریمی به‌ نام کمیته امداد حضرت امام راحل را تبریک عرض می‌کنیم.

وی افزود: امام راحل نشان دادند که دین اسلام علاوه بر اینکه در حوزه سیاست و امنیت بالاترین حرف ها را دارد، وقتی به حوزه مسائل اخلاقی، وجدانی، دستگیری از اقشار ضعیف از نظر اخلاقی می‌رسد؛ انسانی‌ترین و عاقلانه‌ترین رفتارها را از خود نشان می‌دهد و در اوج قرار دارد.

لائینی تصریح کرد: اگر جایی شاهد ضعف هستیم، ضعف از مسلمانان است نه دین اسلام، امام راحل یک مسلمان واقعی بودند و به همه ابعاد توجه می کردند.

نماینده ولی‌قیه در مازندران خواستار درنظر گرفتن دو بعد در ارائه خدمات شد و خاطرنشان کرد: خدمات مادی، چشمگیر و قابل توجه باشد و به خودکفایی و بی‌نیازی منجر شود، سیاست ما بر این نیست که یک قشر صدقه‌خور داشته باشیم سیاست اصلی ما خودکفایی است، البته این اواخر تبلیغات نسبت به صدقات کم شده در حالی که باید بیشتر باشد، چراکه صدقات انسان را از خودمحوری بیرون می‌آورد.

وی با اشاره به فرازی از دعای ماه رمضان، اظهار کرد: در این دعا به برطرف کردن نیازهای مقطعی اشاره شده اما این اصل نیست اصل به اغنا رساندن فقرا و نیازمندان است تا خود دستگیر دیگران شود.

لائینی  ادامه داد: نکته بعدی این است که چون این نهاد به نام امام راحل مزین شده انتظار داریم بعد انقلابی بین کارکنان و جامعه هدفش کاملاً مشهود باشد، جامعه هدف این نهاد به دو نکته توجه کنند اینکه حقشان است که نیازهای معیشتی خود را از نظام اسلامی دریافت کنند و این از باب ترحم نیست.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: نباید یک مورد از آسیب‌های اجتماعی را در مجموعه شما ببینیم، باید جهاد تبیین و روشنگری کرده باشید و رضایت و اعتماد مجموعه خود را جلب کرده باشید.

انتهای پیام
captcha