دانشگاه نوشیروانی بابل ظرفیت مهمی در تبادلات پژوهشی دارد
کد خبر: 4125649
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

دانشگاه نوشیروانی بابل ظرفیت مهمی در تبادلات پژوهشی دارد

استاندار مازندران گفت: دانشگاه نوشیروانی بابل فرصت و ظرفیت مهمی در تبادلات علمی و پژوهشی با کشورهای همسایه است.

نشست شورای اداری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

به گزارش ایکنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، پنجشنبه شب در نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با شورای دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، گفت: دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشگاه مازندران در بابلسر از شرایط و ظرفیت ویژه‌ای برخوردارند، مازندران به سبب هم مرزی با کشورهای حاشیه دریای خزر در موقعیت خاص کریدور شمال - جنوب نیز قرار گرفته است.

وی افزود: سیاست دولت سیزدهم نیز با توجه به موقعیت خاص و ویژه مازندران، توسعه و تقویت ارتباطات بین المللی از منطقه مازندران است.

حسینی‌پور تصریح کرد: تبادلات اقتصادی و فرهنگی این استان با کشورهای مختلف به خصوص کشورهای حاشیه دریای خزر بسیار مناسب شده است.

استاندار مازندران با اشاره به وجود سه بندر بزرگ و پنج دانشگاه مهم دولتی در مازندران، خاطرنشان کرد: دانشگاه نوشیروانی بابل فرصت و ظرفیت مهمی در تبادلات علمی و پژوهشی با کشورهای همسایه است.

وی اظهار کرد: به همین دلیل تقاضا داریم دبیرخانه دیپلماسی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مازندران دائر شود.

حسینی‌پور با بیان این که دانشگاه های مازندران نیاز به اعتبار خاصی دارند تا توسعه آن ها دوچندان شود، تصریح کرد: فضای فیزیکی دانشگاه های استان می تواند میزبان تورها و اردوهای فرهنگی، آموزشی و علمی دانشگاه های بین المللی شود.

وی با بیان این که دانشجویان خارجی زیادی در دانشگاه‌های استان تحصیل می کنند، ادامه داد: مازندران از آمادگی لازم برای سپردن ماموریت راه اندازی دبیرخانه دیپلماسی آموزشی برخوردار است و حتی می‌تواند برنامه‌های آن را نیز تهیه کند.

انتهای پیام
captcha