ششمین نمایشگاه کتاب دین در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4122113
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

ششمین نمایشگاه کتاب دین در قم برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری نمایشگاه کتاب دین در استان خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، ۲۶ بهمن‌ماه برگزار می‌شود که تا یکم اسفندماه میزبان بازدیدکنندگان است.

نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین در قمبه گزارش ایکنا از قم، امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین که امروز، ۲۵ بهمن‌ماه در سالن این اداره‌کل برگزار شد، بیان کرد: بزرگ‌ترین معجزه الهی به بشریت کتاب شریف قرآن است که به بشریت اهدا شد.

وی با بیان اینکه کتاب در همه ادیان و اعصار دارای جایگاه ویژه‌ای است، افزود: بیشترین ممیزی و‌ مجوز کتاب پس از تهران در قم اعطا می‌شود و حدود ۱۱ هزار کتاب در سال مجوز می‌گیرند، در حالی که بیش از ۲۰ استان کشور فاقد دایره ممیزی هستند.

عموزاده با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از کاغذ کشور در استان قم توزیع می‌شود و در عرصه شهرک چاپ استان منحصر به‌فردی هستیم، اظهار کرد: همایش صنعت چاپ قم امشب، 25 بهمن‌ماه در استان برگزار می‌شود. سالانه بالغ بر  دو ‌میلیون جلد کتاب به کشورهای همسایه صادر می‌کنیم و در کمترین مدت زمان ممکن این اقدام به ثمر می‌رسد.

وی تصریح کرد: تخفیفات مناسبی در نمایشگاه کتاب دین تدارک دیده شده است تا کلیه علاقه‌مندانی که به‌ علت مشکلات معیشتی توان خریدن کتاب ندارند، بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری نمایشگاه کتاب دین در استان خبر داد و بیان کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، ۲۶ بهمن‌ماه از ساعت 10 صبح برگزار می‌شود و این نمایشگاه تا یک اسفندماه برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها از ۱۰ تا 13 و عصرها از ۱۶ تا 21 برای بازدید به نمایشگاه دائمی استان قم مراجعه کنند.

نمایشگاه کتاب دین امسال به علت کمبود بودجه بین‌المللی نیست

در ادامه حمید خرمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم گفت: برخلاف سال‌های گذشته که نمایشگاه کتاب دین به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شد، امسال به علت کمبود منابع مالی امکان حضور ناشران بین‌المللی در نمایشگاه کتاب دین وجود ندارد.

وی با اشاره به حضور ۱۰ ناشر از چهار کشور مختلف سوریه، لبنان، بحرین و عراق در ششمین نمایشگاه کتاب دین، افزود: بیش از ۲۱ هزار عنوان کتاب که طی سه سال گذشته منتشر شده است و حدود ۱۰۰ ناشر در این نمایشگاه حضور دارند که حدود ۶۰ درصد آنان از استان قم هستند.

خرمی با اشاره به توزیع سه میلیارد تومان بن‌کارت در نمایشگاه کتاب دین، اظهار کرد: ۳۰۰ هزار تومان تخفیف خرید کتاب به عموم مراجعه‌کنندگان، ۴۰۰ هزار تومان به طلاب دانشجو و ۶۰۰ هزارتومان به اساتید حوزه و دانشگاه تعلق می‌گیرد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده است تا برای کتابخانه‌ها و مؤسسات فرهنگی که به نمایشگاه مراجعه می‌کنند برای تجهیز کتب مراکزشان به آن‌ها مبالغی در قالب بن‌کارت اعطا شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۱‌ غرفه در این نمایشگاه برپاست، تصریح کرد: بیش از ۱۰ نشست تخصصی در حوزه زن، خانواده، حجاب و رسانه برگزار می‌شود و آیین رونمایی از برخی کتب ارزشمند دینی از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است. حضور چند تن از ناشران حوزه کتب دینی کودک و نوجوان از دیگر بخش‌های این نمایشگاه به‌شمار می‌رود و محتوای خوبی را برای فرزندان خانواده‌هایی که از نمایشگاه بازدید می‌کنند، در نظر گرفتیم.

یادآور می‌شود، بازدید از ششمین نمایشگاه «کتاب دین» از 26 بهمن‌ماه تا اول اسفندماه هر روز صبح‌ از ساعت 10 تا 13 و عصر از ساعت 16 تا 21 در محل نمایشگاه دائمی استان قم برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام
captcha