حضور پرشور مردم تبریز در چهل و چهارمین سالگردپیروزی انقلاب
کد خبر: 4121318
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

حضور پرشور مردم تبریز در چهل و چهارمین سالگردپیروزی انقلاب

مردم تبریز از ساعت‌های آغازین راهپیمایی 22 بهمن با حضور پرشور خوددر مسیرهای راهپیمایی، پیمان دوباره‌ای با آرمان‌های انقلاب بستند.

راهپیمایی 22 بهمن، تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌‌شرقی، مردم ولایت مدار استان آذربایجان شرقی و بخصوص تبریز قهرمان با حضور پرشور در راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، این روز را جشن گرفتند.

میدان نماز، میعادگاه دوستداران انقلاب و کشور اسلامی بود و از همان ساعات اولیه صبح جمع گسترده‌ای از مردم در این میدان گردهم آمدند تا با آغاز راهپیمایی، با مشت‌های گره کرده به میدان بیایند و دوباره رؤیای شیرین معاندان و دشمنان را به کابوس تبدیل کنند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز حواشی جالبی داشت، حواشی که همچون سال‌های پیش تکرار شد مانند پاسخ‌های قاطع مردم به تهدیدات و سخنان دشمنان انقلاب اسلامی ایران و همچنین حاشیه‌های خاصی مانند حضور مسئولان و مدیران شهری و استانی با گرایش‌های مختلف سیاسی.

در راهپیمایی امروز مردم تبریز شاهد اهتزاز پرچم ۱۰۰ متری ایران عزیزمان به دست دهه‌های مختلف انقلاب بودیم همچنین خانواده‌های شهدا نیز با حضور باشکوه خود به این مراسم معنویت خاصی بخشیده بودند.

توزیع شکلات به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور پرشور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی های انقلاب از حواشی دیگر راهپیمایی امروز بود که جوانان و نوجوانان انقلاب امروز به میدان آمده بودند تا بیش از پیش وفاداری خود را به امام و شهدای انقلاب نشان دهند.

همچنین در مسیرهای مختلف غرفه‌های متنوع فرهنگی و هنری برپا شده بود و نوای وطنم با هم خوانی ۱۵۰ نفری دهه هشتادی های انقلاب در آسمان تبریز طنین انداز شد.

روح اله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: دشمن تصور می‌کرد مردم خسته شده‌اند و بین مردم و نظام تفرقه اندازی و فاصله ایجاد کرده است و مردم دیگر در راهپیمایی حضور نخواهند نداشت اما مردم امروز با حضور خود حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: راهپیمایی امروز چشم دشمن را کور کرد و مردم نشان دادند همواره پشت انقلابی که ۳۰۰ هزار نفر شهید داده است، ایستاده‌اند و دشمن باید روش خود را تغییر دهد و از سر ناسازگاری برگردد. ملت پشت نظام و نظام پشت ملت ایستاده است البته مسئولین هم باید مشکلات را رفع کنند.

وی افزود: دهه هشتادی‌ها با حضور خود در راهپیمایی نشان دادند از دهه‌های قبل عقب نیستند و در دفاع از انقلابی که آرمان‌ها و اصول آن با آرمان‌های آزادی خواهان و استقلال طلبان دنیا یکسان است، همراه هستند و این نسل انقلاب را تضمین می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، نیز در حاشیه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، اظهار کرد: امروز اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیشتر از سال‌های قبل است و آنگونه که شاهد هستیم، مردم بصیر آذربایجان و تبریز حضوری گسترده در راهپیمایی امسال دارند و خودشان اهمیت حضورشان می‌دانند.

وی با بیان این‌که حضور هر فرد در راهپیمایی، مشت محکمی بر دشمنان جمهوری اسلامی است، گفت: مردم به هیچ وجه فریب دشمنان را نمی‌خورند.

حسینی افزود: قطعا این حضور، وظیفه مسئولان را چندین برابر می‌کند تا برای رفع مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنند و امیدواریم به زودی شاهد باشیم که در کشور مشکل خاصی از لحاظ معیشتی وجود نداشته نباشد و با لطف مردم آرامش و راحتی مردم فراهم شود.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی، نیز در حاشیه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که امروز چهل و چهارمین بهار از بهار انقلاب اسلامی را با حضور گسترده و منسجم مردم ایران اسلامی و شهر تبریز شاهد هستیم.

وی افزود: این حضور، یک اتحاد، انسجام، یک دلی و همدلی است که در پشت ولایت باعث شده تا انقلاب به چهل و چهار سالگی خود برسد.

وی ادامه داد: دشمن خیال می‌کرد که انقلاب اسلامی در همان سال نخست و سپس در ۴۰ سالگی نابود می‌شود، اما آنگونه نشد و امروز مردم ایران اسلامی در بهار ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی حضور یافته‌اند.

حسینی گفت: انقلاب اسلامی، استمرار خود را مدیون حضورهای مردم در صحنه بوده و مردم آمده‌اند تا وفاداری خود را به رهبر، نظام و خون شهدایشان اعلام کنند تا این انقلاب به لطف الهی به انقلاب جهانی حضرت ولیعصر(عج) متصل شود.

انتهای پیام
captcha