برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در بقاع متبرکه بابلسر و فریدونکنار
کد خبر: 4118331
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر در بقاع متبرکه بابلسر و فریدونکنار

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار از برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوع به مناسبت دهه فجر از سوی این اداره در بقاع متبرکه شاخص خبر داد.

نشست خبری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بابلسر و فریدونکنار با خبرنگاران

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام رمضان شجاعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار، در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار گفت: در آستانه سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی قرار دایم، دهه فجری که با میلاد پر از  سعادت حضرت امیر المؤمنین(ع) و دهه ولایت مقارن است.

شجاعی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع از سوی این اداره در امامزاده‌های شاخص شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی فرهنگی را در این ایام تدارک دیده‌ایم که در سطح بقاع متبرکه و امام‌زاده‌های شاخص فریدونکنار و بابلسر برای بهره‌مندی زائران، مسافران و مجاوران، در این مکان‌های مذهبی به اجرا در می‌آید.

رئیس اداره اقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب قرآنی و هدفش جهانی کردن قرآن است، خاطر نشان کرد: در طول ایام دهه فجر برگزاری محافل انس با قرآن را در سطح امامزاداگان و بقاع متبرکه دو شهرستان برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دهه فجر را در نخستین پنج‌شنبه دهه فجر و اجرای سرود، عطرافشانی مزار شهدا، غبارروبی امامزادگان و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازی که جز یاران وقف هستند از جمله فعالیت‌های فرهنگی در ایام دهه فجر است.

شجاعی با اشاره به برنامه‌های دیگر در ایام دهه فجر اظهار کرد: برنامه میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر، برگزاری اعتکاف در سطح امامزادگان، برنامه نورافشانی در شب 22 بهمن و حضور فعالان در اوقاف و خانواده‌های آن‌ها در راهپیمایی 22 بهمن و برگزاری برنامه‌های ویژه کودکان با حضور مبلغان، اعزام مبلغان از 23 بهمن به امامزادگان و برگزاری خاطره‌گویی ویژه عملیات والفجر 8 در امام‌زاده محمد(ع) فریدونکنار را در پیش رو داریم.

رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با اشاره به عملکرد یک ساله این اداره با بیان اینکه در طول سال گذشته 10 محفل انس قرآن را در سطح امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه این دو شهرستان داشتیم، ادامه داد: بیش از 50 مورد بزرگداشت مناسب‌های ملی و مذهبی، دو مورد ثبت وقف جدید، 100 مورد ساماندهی هیئت امنای اماکن متبرکه، 120 مورد غبارروبی اماکن متبرکه و اجرای نیت موقوفات را در طول یک سال گذشته داشتیم که اجرایی شد.

وی  با بیان اینکه یکی از اقدام‌های مهمی که در طول سال گذشته داشته‌ایم، در زمینه اخذ سند حقوقی ثبتی موقوفات 22 مورد به ارزش 900 میلیار تومان است، افزود: دو مورد ثبت وقفی جدید، 10 مورد پیگیری دعاوی حقوقی موقوفات و بقاع متبرکه، 300 مورد پاسخ‌گویی به استعلام‌ها جهت اخذ وام مراجعین، 60 مورد تنظیم اسناد اجاره جدید از دیگر فعالیت‌های اداره اوقاف در سال 1401 است.

شجاعی در پایان افزود: یکی از کارهای بزرگی که در طول سال گذشته انجام پذیرفت، خلعیت موقوفه 450 متری از شخصی در فریدونکنار بود که توسط دادستان این شهرستان صورت پذیرفت.

انتهای پیام
captcha