رفع مشکلات فرهنگ‌سازی اقامه نماز در جامعه ضروری است
کد خبر: 4114829
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
حجت‌الاسلام قرائتی:

رفع مشکلات فرهنگ‌سازی اقامه نماز در جامعه ضروری است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه متأسفانه در دهه‌های گذشته در کشور فرهنگ نماز برجسته نشد، گفت: باید ضعف‌های احتمالی در این حوزه شناسایی و برای رفع آن تدبیر شود، اگر نماز درست شد، سایر اعمال یک انسان در روز آخرت قبول می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرآئتی

به گزارش ایکنا از مازندران، هشتمین اجلاسیه استانی نماز با شعار «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده، معلمان آینده» با حضور، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و نماینده ولی‌فقیه در مازندران، امروز،25 دی‌ماه در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این اجلاسیه گفت: نماز تشکر از خداست، خداوند به تشکر ما انسان‌ها نیاز ندارد، اما برپایی نماز یعنی شکرگزاری از نعمت‌های خدواند و اولین معیار برای حفظ ارزش‌ها برپایی اجرای دقیق این فریضه الهی است.

وی افزود: قبله و زبان واحد برای شکرگزاری نعمت‌های خداوند وجود دارد، نماز و قرآن زبان واحد برای شکرگزاری از نعمت‌های خداوند متعال محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه متأسفانه در دهه‌های گذشته در کشور فرهنگ نماز برجسته نشد، تصریح کرد: باید ضعف‌های احتمالی در این حوزه شناسایی و برای رفع آن تدبیر شود، اگر نماز درست شد، سایر اعمال یک انسان در روز آخرت قبول می‌شود در غیر این صورت یک عمر در تباهی بوده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور و کم کاری‌های صورت گرفته در حوزه تعلیم و تربیت مباحث دینی و تروجی اقامه نماز اظهار کرد: معتقدم اگر با خلوص نماز برپا شود، هیچگاه زشتی و پلیدی در کشور رخنه نمی‌کند.

وی با اشاره به نقش معلمان و اساتید دانشگاه فرهنگیان در هدایت فکری نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: مقام معلمی کمتر از فقها نیست و اگر معلم بیشتر به این مقوله توجه کند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه ترویج اقامه نماز مانع رشد آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: نوجوانان و جوانان در این سن بیشتر در معرض آسیب هستند از آنجایی‌که نماز انسان را از خطاها محفوظ نگه می‌دارد باید زمینه انس نسل نو با نماز فراهم شود.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران در ادامه این اجلاسیه با بیان اینکه نماز باید در بین انسان‌ها نهادیه شود، گفت:‌ برای نهادیه شدن این فریضه واجب باید به سر، چشم، گوش و قلب توجه کرد. انسان باید معرفت و شناخت به نماز پیدا کند، اعتمادسازی منطقی، فقهی و عقیدتی نسبت به امر، لزوم و حکمت به نماز، رشد و تکامل در پرتو این فریضه باید ایجاد شود.

وی تصریح کرد: انسان باید از عمق وجودش نماز را باور کند، معرفت و ایمان باید به نماز بیاید. مشاهده افراد نمازخوان واقعی می‌تواند در انسان تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه کلام انسان نمازخوان واقعی می‌تواند موجب باورمندی دیگر انسان‌ها در مقوله اقامه نماز شود، تصریح کرد: کلام و توصیه نمازخوان‌ها به دیگر انسان‌ها برای نمازخوان شدن از اجرای بخشنامه‌ها اثرگذارتر خواهد بود لذا باید اهمیت برپایی نماز در بین اقشار جامعه با گفتمان‌سازی نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha